Einar Mattsson fastighetsförvaltning får höga betyg av sina förvaltningskunder

Einar Mattsson Fastighetsförvaltnings AB har nyligen genomfört 2024 års kundundersökning där NKI-värdet ökar från 73 till 78. Även NPS, ett balansmått avseende rekommendation, ökar till +57. Snittet för NPS i fastighetsbranschen är +6. Det goda betyget beror bland annat på en stabil grundleverans, kompetenta och engagerade medarbetare samt kommunikation och samarbete. Hela 62 procent av kunderna har givit så höga betyg att de klassas som ambassadörer.

Magnus Molin och Emma Beck-Friis ståendes framför ett träd vid allén på Ringvägen
Magnus Molin och Emma Beck-Friis, Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB. Foto: Erika Norell/Einar Mattsson

– Sammantaget får vi goda betyg med en NPS på +57, att jämföra med branschsnitt på +6. Bilden förstärks av en ökning i NKI från 73 till 78. Jag är väldigt stolt över alla insatser kollegorna gör för att stärka kundernas fastighetsaffär. Vi får god utväxling av vår långa erfarenhet och storlek som fastighetsförvaltare. Nu ser vi fram emot att få utvecklas ytterligare i samarbete med våra förvaltningskunder, säger Magnus Molin, vd för Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB.

– Det är en viktig undersökning för oss på Einar Mattsson fastighetsförvaltning som ligger till grund för fortsatt utveckling av våra tjänster. Avseende kompetens- och affärsmässighet, samarbete och kommunikation får vi höga betyg. Det vi behöver fortsätta utveckla är proaktivitet i energierbjudandet och i underhållsfrågorna. Därför passar det bra att vi bland annat skalat upp vår energigrupp, avslutar Emma Beck-Friis, affärs- och verksamhetsutvecklare på Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB.

Om kundundersökningen

Kundundersökningen genomförs varje år och är en totalundersökning som genomförs med en kombination av telefon- och webbintervjuer av en extern aktör. Målet är den insamlade feedbacken också ska kunna ge värdeskapande input till EMFF:s kommande leveranser och tjänsteutbud.

Om Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB
Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB förvaltar drygt 14 000 bostäder samt kommersiella lokaler till ett värde om 56 miljarder kronor. Bolaget förvaltar bostäder och lokaler för en bred och etablerad grupp av fastighetsägare såväl som Einar Mattssons över 6 000 egna bostäder. Med ett långsiktigt perspektiv på fastighetsaffären och gedigen kunskap erbjuder Einar Mattsson fastighetsägare en trygg, personlig och proaktiv förvaltning i syfte att utveckla kundens fastighetsvärden. Bolaget är en del av Einar Mattsson-koncernen som har varit verksam på Storstockholms bygg- och fastighetsmarknad sedan 1935. Koncernens övriga verksamheter utgörs av fastighetsägande, byggproduktion, projektutveckling och övriga investeringar.

Einar Mattsson: ”I en trivsam utemiljö vill människor röra sig, vistas och umgås med andra”3.7.2024 05:54:00 CEST | Nyheter

Johanna Karlsson är chef för utemiljögruppen hos Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB. Det är utemiljögruppen som ser till att välkomnande och välskötta gårdar alltid är en del av den långsiktiga fastighetsförvaltningen. Gruppen består av engagerade trädgårdsarbetare, arbetsledare och projektledare. Utemiljögruppen arbetar dels på uppdrag av koncernens fastighetsbolag, dels med externa fastighetsägare som köper tjänsten av Einar Mattsson.

Nya vård- och omsorgsbostäder och upprustad malmgård27.6.2024 12:40:27 CEST | Blogginlägg

Samrådet om detaljplanen för kv. Sommaren 10 är avslutat. Nu löper planprocessen på där man bland annat behandla synpunkter och för dialog med Stockholms stad om nästa steg. Här planerar Einar Mattsson att uppföra ett modernt och trivsamt vård- och omsorgsboende för äldre. Genom att uppföra vård- och omsorgsboendet ges också de ekonomiska förutsättningar som krävs för att renovera och därmed rädda Hovings malmgård då Stockholms stad i informella samtal tackat nej till att återköpa gården.