GotlandsHem i Klintehamn under beredskapsveckan

Onsdagen 27 september genomför GotlandsHem en träff i Klintehamn som en del i beredskapsveckan 2023. Syftet med veckan är att öka människors motståndskraft inför kriser och krig.

Åsa Wackelin Flanking, chef för trygghet på GotlandsHem.

Här har GotlandsHem en viktig roll att informera hyresgäster om deras egen hemberedskap.

GotlandsHems medarbetare kommer att visa och berätta vad en krisberedskapslåda ska innehålla.  Vi arrangerar även en tipspromenad med frågor om hur vi kan förbereda oss på en kris. Det finns även möjligheten att vinna ett fint pris.

– Den här träffen är en möjlighet för oss att förbereda våra hyresgäster på en kris. Vad är viktigt att tänka på när du bor i en hyresrätt? Hur kan du förbereda dig? Vi hälsar alla välkomna till vår träff under onsdagen, säger Åsa Wackelin Flanking, chef för trygghet på GotlandsHem.

Träffen sker onsdag 27 september klockan 15.00 - 18.00 på Garvaregatan 26 - 28 i Klintehamn.

Åsa Wackelin Flanking, chef för trygghet på GotlandsHem.