Att resa med TSS Travel Service Scandinavia innebär: att se det bästa av världen

Fascinating study trips to the most famous world heritage sites such as the Hagia Sophia in Istanbul. Discover a unique world heritage site on a once-in-a-lifetime trip with tour operator RSD/FVF/TSS.

Det finns resor som man drömmer om hela livet: Stig in i de fascinerande världen av TSS-studieresor. Ingen annanstans är chansen så hög att komma riktigt nära någon av de många UNESCO-platserna. TSS är en av arrangörerna med flest världsarvsplatser i programmet.

Det är fantastiskt vad UNESCO - Förenta nationernas kulturorganisation - har samlat på sin "världsarvslista". För närvarande finns det cirka 1 200 unika kulturmonument och naturområden, utspridda i 168 länder över hela världen.

Dubrovniks härliga gamla stad och det legendariska Troja räknas dit, liksom Australiens Kakadu-nationalpark eller Kinas utgrävda terrakottaarmé. Naturligtvis Maltas underbara huvudstad Valletta och den arabiska prakt i det andalusiska Granada. Låt oss inte glömma kolossen från Rhodos, Kappadokiens dansande dervisher eller Norges otroliga Geirangerfjord.

Dessa absoluta resehöjdpunkter hittar du alltid då och då i TSS:s reseutbud. Som till exempel under den 4-stjärniga studieresan "Kroatien & Montenegro", under världens vackraste sjöresa med Hurtigruten-postfartyg längs Norges kust. Eller inom ramen för en exklusiv utflykt "Rhodos & Egeiska havet".

På TSS:s webbplats blir det omedelbart uppenbart: Man möter mycket mer spektakulärt UNESCO-världsarv: i Istanbul och i Toscana, i Lykien, på Versailles slott, vid besöket av den indiska Taj Mahal eller den jordanska ökenlandskapet Wadi Rum. TSS:s världsarvsrese-lista kan fortsätta mycket länge.

Alla är UNESCO-världsarvsplatser unika vittnesbörd om mänsklig kultur samt naturfenomen av extraordinär skönhet. För att klassas som "världsarv" och få en plats på UNESCO:s lista krävs det en "utomordentlig universell betydelse". Ett kultur- eller naturarv måste vara unikt, autentiskt och intakt. Kriterierna för att inkluderas på UNESCO:s lista inkluderar till exempel att det handlar om "ett mästerverk av mänsklig skaparkraft". Eller om "utomordentliga naturliga fenomen".

Låt dig fascineras av dessa superlativa UNESCO-sevärdheter.

Rud, Norge

e-post: info@tss-travel.se

Följ news aktuell GmbH

Senaste pressmeddelandena från news aktuell GmbH

Toni Kroos becomes Marc O'Polo Testimonial12.6.2024 10:11:39 CEST | Press release

Stephanskirchen, June 12th 2024 Toni Kroos, Germany’s most successful footballer and one of the best in the world, becomes the new menswear testimonial for Marc O'Polo. The aim of the collaboration is to strengthen the relevance of menswear for the casual lifestyle brand, generating new customers, increasing brand desirability, and sustainably increasing growth in the menswear category. The collaboration kicks off with the Fall/Winter 2024 campaign, which will appear in all Marc O'Polo countries and at all touch-points from the end of August, 2024. The communication strategy includes a broad-based, wide-reaching media campaign. This will be the biggest menswear activation in Marc O'Polo's history. As a long time player for the world’s biggest club, Real Madrid, and star of the German national team, Toni Kroos is the most successful German footballer of all time. His tremendous athletic performance, maximum perfection and outstanding quality on the pitch have helped him to achieve the h

Football mania in Hamburg: the harbour once again serves as the backdrop for a stunning container installation to mark the first match day of UEFA EURO 202411.6.2024 13:14:33 CEST | Pressmeddelande

Hamburg, 11 June, 2024 – The buzz surrounding UEFA EURO 2024 is palpable across Hamburg. The city is gearing up to welcome the football event of the year with a visually captivating container installation at the heart of Hamburg’s iconic harbour, spectacularly showcasing the first match day of the group stage. From now until 18 June, locals and visitors to the Hanseatic city can admire the installation at O’Swaldkai, an eye-catching spectacle visible from the Elbphilharmonie Hamburg Plaza, HafenCity Hamburg and on harbour tours.

Highly successful showing at drupa makes HEIDELBERG confident about prospects for financial year 2024/202511.6.2024 09:03:38 CEST | Press release