KYH tilldelas nya YH-kurser och stärker utbildningsutbudet

Myndigheten för yrkeshögskolan tilldelar KYH nio kurser med start hösten 2024, nästan dubbelt så många som föregående år. De nya kurserna inom energi, IT-säkerhet för infrastruktur samt bygg- och mätteknik är skräddarsydda för arbetsmarknadens behov.

Myndigheten för yrkeshögskolan har nu meddelat vilka kurser som beviljats för start hösten 2024. KYH, som är en del av AcadeMedia, fick tilldelat totalt nio kurser, nästan dubbelt så många som året innan.

– Vi är väldigt glada på KYH över den här tilldelningen med flera nya yrkeshögskole-kurser. Utöver att vi har fått förtroende att fortsätta driva samtliga YH-kurser från föregående år så nästintill fördubblar vi vårt sortiment med nya YH-kurser inom områden som energi, IT-säkerhet och mätteknik, säger Erik Wallin, affärsutvecklingschef på KYH.

Kurserna på KYH går under samlingsnamnet KYH Skills och syftar till att erbjuda yrkesverksamma kompetensutveckling på distans i digitalt format. Med ett kostnadsfritt och flexibelt distansupplägg och studietakt på deltid är kurserna anpassade för att de studerande ska kunna vidareutvecklas parallellt med sitt jobb.

KYH breddar kursutbudet inom flera kompetensområden
De nya kurserna, som startar hösten 2024, täcker ett brett spektrum av eftertraktade kompetensområden inom bland annat energi, IT och samhällsbyggnad.

Ansökningsperioden för de nya kurserna öppnar inom kort.

För mer information om de nya kurserna och hur man ansöker, besök vår webbplats kyh.se

Om KYH

KYH tillhör topp 10 av de största yrkeshögskolorna i Sverige och erbjuder kvalitativa yrkeshögskoleutbildningar inom samhällsbyggnad, teknik och IT. KYH är auktoriserade av Almega Utbildningsföretagen och en del av AcadeMedia. Se mer på kyh.se.