Pressinbjudan Vänsterpartiets valvaka

Vänsterpartiets centrala EU-valvaka kommer att hållas i toppkandidaten Jonas Sjöstedts hemstad Umeå. Utöver honom kommer bland andra Nooshi Dadgostar och andranamnet på EU-listan Hanna Gedin att vara på plats.

– Jag började min turné i Rentjärn och nu avslutar vi valrörelsen i Umeå. Det känns både fint och viktigt. Hela Sverige behöver finnas representerat i EU och idag är Vänsterpartiet det enda alternativet för den som inte vill att Norrland blir utan, säger Jonas Sjöstedt. Han är den enda av riksdagspartiernas kandidater på valbar plats som är hemmahörande i Norrland.

Plats: Restaurang Bygden, Östra Strandgatan 30B, Umeå

Tid: Söndag 9 juni kl. 19

Ansökan om ackreditering för media sker på: https://forms.office.com/e/qqAeX7Dj8J

Presskontakter:

Josefin Nauri, pressekreterare valvakan, 072-229 17 79, josefin.nauri@riksdagen.se

Oscar Nelson, pressansvarig för Nooshi Dadgostar, 072-454 54 85, oscar.nelson@riksdagen.se

Cal Orre, pressekreterare för Jonas Sjöstedt, 070-737 59 72, cal.orre@vansterpartiet.se

Kontakt angående lokal och teknik:
Johannes Nilsson, lokal producent Vänsterpartiet Umeå, 076-141 31 53, johannes.nilsson@vansterpartiet.se