Heineken® Silver kommer till Sverige
Lagom till sommaren lanserar Heineken® den nya ölen Heineken® Silver i Sverige. Ölen är en lätt och fräsch tolkning av den klassiska, nederländska favoriten Heineken® Original med en frisk smak och lägre alkoholhalt på fyra procent.
Heineken® Silver erbjuder en uppfriskande, välbalanserad smak med subtila fruktiga toner. Bryggprocessen sker vid vid –1 grader vilket tar bort proteiner och grovsmakande tanniner och vidare ger en extra uppfriskande smak med mindre beska. En perfekt ljus lager att avnjuta kall när solen värmer.
– Heineken® Silver är det perfekta komplementet till vår redan existerande portfölj. Att välja dryck med lägre alkoholhalt är en trend vi ser blir allt större. Många gillar tanken av en iskall öl men söker en ljus lager med mindre beska och lägre alkoholhalt än det som finns på marknaden idag, något som Heineken® Silver svarar upp på, säger Johanna Pihl, Brand Manager för Heineken® Sverige.
Storfavorit i Europa
Ölen lanserades i flera europeiska länder redan 2022 och kommer nu till Sverige. Flaskan behåller sin internationella design och i stället för den klassiska gröna färgen som pryder Heineken® Original har Heineken® Silver en uppdaterad, stilren design med silvriga och ljusblåa detaljer.
– Det är så kul att äntligen kunna erbjuda den europeiska storfavoriten till svenskarna. Ölen serveras bäst iskall och vi vågar tro att det här är sommarens stora utmanare till läskande spritzar och drinkar, fortsätter Johanna Pihl, Brand Manager för Heineken® Sverige.
Heineken® Silver kommer att finnas tillgänglig som en del av Systembolagets fasta sortiment samt hos utvalda restauranger och barer från och med den första juni 2024. Heineken® Silver 33cl 4% kostar 14,90 SEK hos Systembolaget.
För mer information kontakta:
Johanna Pihl, Brand Manager Spendrups
johanna.pihl@spendrups.se
0733-608167
Ebba Rosenberg, PR-specialist JMWGolin
Ebba.rosenberg@jmw.se
0722-002432
Om Heineken®
Heineken® är idag ett av världens största och mest framgångsrika ölvarumärken. Idag finns Heineken® i 190 länder och ses som ett av världens mest värdefulla internationella premiumölvarumärke. Överallt i världen bryggs Heineken® med samma recept, stor omsorg och högkvalitativa ingredienser efter en standardiserad process. Ingredienserna som de skickliga bryggmästarna använder är alltid kvalitetsren malt, korn, humle, vatten och den berömda A-jästen. Resultatet är att konsumenter världen över kan njuta av samma kvalitet och uppfriskande, unikt balanserade Heinekensmak var de än går. I Sverige bryggs, säljs och distribueras Heineken® av Spendrups.
Bilder
Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Vårby utanför Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, Omaka, BIBAB och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet. | spendrups.se
Följ Spendrups Bryggeri AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB
Spendrups väljer Homage som huvudbyrå för Heineken® och Krusovice i Sverige6.12.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Spendrups Bryggeri har valt Homage till huvudbyrå för de internationella ölmärkena Heineken® och Krusovice på den svenska marknaden. Homage kommer att ansvara för en bred portfölj av kreativa och strategiska tjänster, med fokus på att stärka varumärkenas närvaro och relevans i Sverige.
Spendrups och Luger/Live Nation Sweden förlänger festivalsamarbeten med Sweden Rock, Way Out West, Åre Sessions och sommarscenen STHLM Fields3.12.2024 10:00:00 CET | Pressmeddelande
Avtalet med Live Nation, Luger och Sweden Rock Festival börjar gälla 2025 och sträcker sig till 2030. Omfattningen innebär att Spendrups även i fortsättningen kommer att vara dryckesbranschens dominerande festivalaktör och nå ut till Live Nations hundratusentals besökare.
Maxat med gröna äpplen i nya Briska Äppelcider28.11.2024 09:48:33 CET | Pressmeddelande
Maxat med gröna äpplen som ger en friskhet och en bra syra med en hint av sötma. Det är Briskas nya cider – Briska Äppelcider, 4,5 procent, som lanseras på Systembolaget den 2 december. Artikelnummer: 13203 Pris: 15,50 kr exkl. pant.
Spendrups nominerat till Årets Cirkulära Initiativ för återvinning av kolsyra12.11.2024 09:00:00 CET | Pressmeddelande
Sedan augusti i år är Spendrups självförsörjande på kolsyra till 50 procent efter en investering på 32 miljoner. En ny kolsyreåtervinningsanläggning fångar upp kolsyra från jäsningsprocessen vid öltillverkningen som sedan används för att tillverka nya drycker. Satsningen är nu ett av tre nominerade till Årets Cirkulära Initiativ som delas ut på Återvinningsgalan i Stockholm 28 november.
Spendrups förlänger partnerskapet med SHL och SDHL till 20305.11.2024 09:00:00 CET | Pressmeddelande
Några veckor in i hockeysäsongen 24/25 kan vi glädjande meddela att Spendrups har förlängt sitt befintliga avtal med SHL och SDHL med ytterligare fem säsonger, fram till säsongen 2029/2030. Det långsiktiga partnerskapet speglar samtliga parters gemensamma målsättning att förstärka arenaupplevelsen och vidareutveckla den för både befintliga och nya målgrupper.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum