Pressinbjudan: Moderaterna presenterar EU-relaterat brottsbekämpande förslag

Torsdagen 30 maj klockan 13.15 bjuder Tomas Tobé, Gunnar Strömmer och Niklas Wykman in till en pressträff. Under pressträffen presenteras en åtgärd för att strypa den kriminella ekonomin.

Tid: 30 maj klockan 13.15

Plats: Riksdagens presscenter

Anmälan görs till pressjour@moderaterna.se

Presskontakter:
Tomas Tobé: Amos Friedman, 0765112716
Gunnar Strömmer: Caroline Opsahl, 0761411542
Niklas Wykman: Victoria Ericsson, 0761378904

Om oss

Tomas Tobé vald till vice ordförande för EPP-gruppen19.6.2024 13:21:15 CEST | Pressmeddelande

Tomas Tobé (M) har idag valts till vice ordförande för EPP-gruppen i Europaparlamentet. – Jag känner mig hedrad över det förtroende jag har fått. Det ger Sverige ett ökat i inflytande, säger Tomas Tobé och fortsätter: – I den omvärld vi lever i är EPP är en stark röst för Ukraina, för ett starkt EU-samarbete och ett Europa som håller ihop. Vi kommer fortsätta vara det de kommande fem åren och jag ser fram emot att vara med och leda det arbetet. EPP är parlamentets största politiska grupp, en position gruppen också har behållit efter Europaparlamentsvalet för drygt en vecka sedan. Tomas Tobé (M) finns tillgänglig för kommentarer.