Einar Mattsson under Järvaveckan

Årets upplaga av Järvaveckan är i full gång. Einar Mattsson, som också är partner och medgrundare till Järvaveckan, närvarar på plats under veckan i möten, på seminarier och i en avtackning.

Människor i skugga på Järvaveckan
Foto: Erika Norell/Einar Mattsson

På Spånga IP kommer flera medarbetare att delta, såsom:

Fastighetschef Martin Fors deltar i seminarium tillsammans med Mamma United lördag 1/6 klockan 15:00-15.45 kring filmen ”Vad händer om alla bara drar ?”.  Ett samtal om ansvar och framtidstro.

Vd för Einar Mattsson Byggnads AB och Einar Mattsson Projekt AB, Peter Svensson, deltar i avtackningen av alla partners på lördag 1 juni klockan 13.45 på huvudscenen.

Einar Mattsson har inget eget tält eller yta i år. Vi överlät våra platser till Mamma United som driver verksamhet för mammor i bland annat Hjulsta.

Läs mer om Mamma Untied på Järvaveckan och deras verksamhet här

Einar Mattsson AB är moderbolag i en familjeägd bolagsgrupp som varit verksam på Storstockholms fastighets- och byggmarknad sedan 1935. Idag är Einar Mattsson-sfären Stockholms största privata ägare av hyresbostadsfastigheter. Koncernen är bland de mest aktiva projektutvecklarna av nya bostäder i regionen. Koncernens förvaltningsbolag förvaltar drygt 14 000 bostäder åt en bred kundkrets av etablerade fastighetsägare. Bolagsgruppen omfattar även en verksamhet som arbetar med investeringar utanför kärninnehaven.

Einar Mattsson: ”I en trivsam utemiljö vill människor röra sig, vistas och umgås med andra”3.7.2024 05:54:00 CEST | Nyheter

Johanna Karlsson är chef för utemiljögruppen hos Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB. Det är utemiljögruppen som ser till att välkomnande och välskötta gårdar alltid är en del av den långsiktiga fastighetsförvaltningen. Gruppen består av engagerade trädgårdsarbetare, arbetsledare och projektledare. Utemiljögruppen arbetar dels på uppdrag av koncernens fastighetsbolag, dels med externa fastighetsägare som köper tjänsten av Einar Mattsson.

Nya vård- och omsorgsbostäder och upprustad malmgård27.6.2024 12:40:27 CEST | Blogginlägg

Samrådet om detaljplanen för kv. Sommaren 10 är avslutat. Nu löper planprocessen på där man bland annat behandla synpunkter och för dialog med Stockholms stad om nästa steg. Här planerar Einar Mattsson att uppföra ett modernt och trivsamt vård- och omsorgsboende för äldre. Genom att uppföra vård- och omsorgsboendet ges också de ekonomiska förutsättningar som krävs för att renovera och därmed rädda Hovings malmgård då Stockholms stad i informella samtal tackat nej till att återköpa gården.