PropTech Energy

Pierre Nyström ny koncernchef för PropTech Energy

PropTech Energy är en snabbt växande företagsgrupp som erbjuder fastighetsägare i Sverige och Norden integrerade tjänster inom energieffektivitet, inomhusklimat, och fastighetsdrift. Bolaget består av Ömangruppen, Axcell Fastighetspartner och P2 Energi, och befinner sig på en tillväxtresa både organiskt och genom strategiska förvärv. Idag är vi glada att meddela att Pierre Nyström har tillträtt som koncernchef för PropTech Energy. Tidigare vd Nina Bremer kommer att fortsätta utveckla bolagen i en nyskapad roll som COO för koncernen.

Pierre Nyström
Pierre Nyström har gedigen erfarenhet inom energibranschen.

Pierre Nyström har en gedigen erfarenhet av energieffektivitet. Innan han tillträdde sin nya roll var han vd för Heatex Group, en global tillverkare av luft-till-luft-värmeväxlare för energiåtervinning.

– Vi är mycket glada att få välkomna Pierre Nyström till PropTech Energy, säger Leif Gustafsson, styrelseordförande. I vår ambition att ta en ledande roll i konsolideringen och utvecklingen av vår bransch, stärker vi nu ytterligare vår organisation. Med bred branscherfarenhet och med en bevisad förmåga att växa företag snabbt, tror vi att Pierre kommer att vara avgörande för att föra PropTech framåt – med målet att bli den självklara ledaren i sin nisch.

Fastigheter står för hela 40 procent av Sveriges energiförbrukning och med nya EU-taxonomiregler kommer det att införas höjda krav på energisparande för fastighetsägare, något som skapar många affärsmöjligheter i sektorn. För närvarande har PropTech Energy cirka 400 anställda över hela Sverige.

– Jag är stolt och glad över att få bli en del av PropTech Energy, och att vidareutveckla ett unikt kunderbjudande till fastighetsägare. Inomhusklimat och energieffektivitet är mycket viktigt redan idag och står inför en betydande tillväxt, driven av både viljan att sänka kostnader och förbättra energieffektiviteten för bättre hållbarhet, säger Pierre Nyström, koncernchef för PropTech Energy.

– Jag är särskilt lockad av den pågående tillväxtresan, som kombinerar organisk expansion med strategiska förvärv i de nordiska länderna. Den kompetenta organisationen imponerar, och jag ser fram emot att fortsätta utveckla bolagen tillsammans med alla drivna medarbetare, avslutar Pierre Nyström.

Pierre Nyström
Pierre Nyström har gedigen erfarenhet inom energibranschen.

PropTech Energy är en grupp innovativa och drivna entreprenörer som arbetar för att energieffektivisera, hållbarhetssäkra och förbättra inomhusklimat och drift av fastigheter. Med vår expertis och långa erfarenhet kan vi erbjuda rätt lösning för varje kund.

Följ PropTech Energy

Senaste pressmeddelandena från PropTech Energy