Postkodlotteriet har bäst kundservice

Postkodlotteriet kundservice vann första pris i kategorin ”Årets Kundservice” på Indicate Me Awards i Stockholm 30 /5.

Gustav Öhman och Thomas Ewerton tog emot priset till Postkodlotteriets kundservice.

I konkurrens med 100 andra företag har vPostkodlotteriet stuckit ut genom en enastående kundnöjdhet, hög tillgänglighet och en konsekvent förmåga att förstå och värdera kunders behov. De två andra nominerade var Ikano Bank och Ica Banken.

- Vi är oerhört stolta över den här utmärkelsen. Framför allt är det ett kvitto på att vårt fokus med att sätta kunden främst, erbjuda snabba svarstider och att alltid ge det lilla extra har givit resultat. Och inget av det här hade varit möjligt utan våra 30 fantastiska medarbetare som varje dag ger sitt yttersta för att ge våra kunder en service i världsklass, säger Gustav Öhman, Kundservicechef.

- Jag är både stolt och tacksam för att vi har ett team som så konsekvent och engagerat arbetar för att ta hand om våra kunder, vår viktigaste tillgång. Den här utmärkelsen bekräftar att vi prickat helt rätt i vår strategi och vårt dagliga arbete med att se till att våra kunder får service i världsklass, säger Ebba Kilman, Managing Director.

Svenska Postkodlotteriet är Sveriges största lotteri där du vinner tillsammans med dina grannar, samtidigt som du bidrar till en bättre värld. Nästan en miljon kunder har varje dag chans till nya vinster. Tack vare alla som är med i lotteriet har vi sedan starten 2005 genererat 15,5 miljarder kronor till ideella organisationer. Postkodlotteriet är idag Sveriges största privata givare till ideell sektor.