E-handelsföretaget Evify expanderar till Danmark

Det framgångsrika svenska e-handelsföretaget Evify går nu in på den danska marknaden. Målet är att förändra marknaden för elbilar och bli den ledande återförsäljaren och installatören av laddboxar.

Evify har gjort stor succé på den svenska marknaden sedan starten 2018 och har redan installerat över 12 000 laddboxar. Nu tar företaget med sig sitt framgångsrecept till Danmark.

– Vi ser att marknaden efterfrågar snabb leverans och säker installation av laddboxar, anpassade efter varje bilägares smak och behov. Det finns även ett behov, i både Danmark och Sverige, av betydligt enklare laddningslösningar om vi ska lyckas få med oss konsumenter och se till att den gröna omställningen blir verklighet, säger Philip Hägglund, vd på Evify.

Det är ingen tillfällighet att Evify öppnar i Danmark, som ses som ett föregångsland när det kommer till grön omställning. Trots detta ser Evify utmaningar med elförsörjningsinfrastrukturen som, precis som i Sverige, ännu inte är anpassad till efterfrågan på grön elektricitet inom transportsektorn.

– Syftet med Evify är att göra det enklare och billigare för konsumenten att göra ett grönt val. Vårt recept är en väl fungerande och säker webbshop med laddboxar i alla prisklasser och varianter, samt hög service och snabb support, säger Einar Berglund, CTO på Evify.

Om Evify
Evify är en svensk e-handelsplattform som grundades 2018. Evify säljer och installerar ett brett sortiment av laddboxar för elbilar över hela Sverige. Från och med juni 2024 är de även verksamma över hela Danmark.

Följ Evify

Senaste pressmeddelandena från Evify