LO-ekonomerna presenterar ny prognos för svensk ekonomi

Torsdag 13 juni släpper LO-ekonomerna sin nya prognos för svensk ekonomi. Det sker vid ett frukostseminarium som också direktsänds på LO Play.

Prognoserna presenteras i samband med att rapporten ”Ekonomiska utsikter, våren 2024” presenteras vid ett frukostseminarium i LO-borgen i Stockholm.

Seminariet sänds även på LO Play.

Media är välkomna att medverka vid seminariet. Den som vill garanteras plats och frukostmacka bör föranmäla sig via: LO-ekonomerna presenterar ny prognos för svensk ekonomi

Media som inte föranmält sig kan kontakta LOs presstjänst, press@lo.se.

Tid: 13 juni, kl 08.30-09:15. Frukostmacka och kaffe serveras från klockan 08.15.

Plats: LO-borgen. Barnhusgatan 18

Medverkande: Niklas Blomqvist, prognos, Anna-Kirsti Löfgren, arbetsmarknadsutsikter, Thomas Carlén, löneutveckling, Peter Gerlach, ekonomisk-politik, Torbjörn Hållö, moderator

Om oss