Easee

Easee utser Anthony Fernandez till ny vd

Easee meddelar att Anthony Fernandez har utsetts till ny vd.

Anthony Fernandez har mer än 20 års erfarenhet från teknik- och energisektorn. Tidigare var Fernandez vd för Refeyn, ett bioteknikföretag som avknoppades från Oxford University. Han har även arbetat som VP Asia Pacific för Teledyne Technologies i Hongkong, där han arbetade med teknik för industriella tillväxtmarknader. Han har en Master of Business Administration (MBA) från Imperial College Business School i London.

– Vi är mycket glada över att kunna meddela att Anthony Fernandez blir ny vd för Easee. Anthony är den perfekta matchningen för Easee just nu. Hans erfarenhet av att driva innovation och tillväxt inom hållbar teknik kommer att vara avgörande för att ta Easee till nya höjder, säger styrelseordförande Kjetil André Næsje.

Fernandez kommer att efterträda tillförordnad vd Erik Færevaag.

Fortsatt tillväxt

– Med Fernandez i teamet är Easee väl positionerat för att ytterligare stärka vår ställning som en global ledare inom smart laddningsteknik. Easee går in i ett nytt och mycket spännande kapitel. Vi har ett starkt varumärke och Fernandez kommer att tillföra den strategiska förståelse och insikt som behövs för fortsatt tillväxt, vilket säkerställer att våra kunder får de bästa tillgängliga produkterna inom smart laddningsteknik, säger styrelseordförande Kjetil André Næsje.

Mest kraftfulla laddaren hittills

Tidigare denna vecka lanserade Easee sin nya produkt, Charge Core, den kraftfullaste laddaren hittills från Easee, som kommer att revolutionera laddningsupplevelsen.

– Easee är det mest spännande och innovativa företaget inom Den globala energiomställningen. Jag är mycket stolt över att få ansluta till detta talangfulla och innovativa team, och tillsammans kommer vi att arbeta för en mer hållbar framtid för elektrisitet, säger Fernandez.

Höga ambitioner

Anthony Fernandez kommer att börja på Easee den 12 augusti 2024.

Easee har expanderat internationellt de senaste åren och introducerat nya produkter som gör laddning av elfordon enklare, säkrare och mer effektiv.

Easee grundades 2018 i Norge. Idag har företaget över 140 anställda i 8 länder, med ambitionen att bli Europas största gröna teknikföretag till 2026 och världens största till 2031.

Följ Easee

Senaste pressmeddelandena från Easee