De utser vinnare i DN Reklamcupen

I drygt 20 år har har DN Reklamcupen låtit reklambyråer tävla med sina mest kreativa helsidor i ett cupformat. I år är det 32 tävlande bidrag och juryn som utser vinnare består av nio skarpa branschprofiler.
– Det brukar vara en fröjd att höra alla dialoger som förs i juryarbetet kring printens klara fördelar gentemot andra “snabba” medier, som till exempel utomhusannonsering, säger Paul Brandenfeldt, försäljningsdirektör Bonnier News.

Jenny Kaiser, ordförande i juryn som utser vinnare i DN Reklamcupen.
Jenny Kaiser, ordförande i juryn som utser vinnare i DN Reklamcupen. Pressbild

DN Reklamcupen har funnits sedan 2003 och årets tävling inleds den 24 juni. Juryn leds av Jenny Kaiser, vd på Åkestam Holst NoA. Hon har satt ihop en jury bestående av några av branschens skarpaste profiler.

– När jag fick frågan om att vara juryordförande i årets DN Reklamcupen var det självklart att tacka ja. I uppdraget ingår att sätta ihop en lämplig jury och jag är oerhört stolt över att ha samlat några av Sveriges skarpaste och coolaste branschprofiler, som dessutom alla är kvinnor, säger Jenny Kaiser som lyfter jurymedlemmarnas påverkan på branschen och på Sverige som ett kreativt land.

– Medlemmarna i juryn är otroligt kompetenta och påverkar tillsammans branschens utveckling i en riktning som stärker Sverige som ett av de mest kreativa länderna i världen. De är också viktiga förebilder för inte minst många kvinnor i branschen. Vi har ett fortsatt stort jobb att göra med att få fler kvinnor att söka sig till vår bransch, stanna kvar och ta plats.

Paul Brandenfeldt, försäljningsdirektör på Bonnier News och Dagens Nyheter, ser fram emot årets tävling.

– Förra året vann Nord DDB och Lantmännen och jag är övertygad om att vi kommer få se många riktigt bra tävlingsbidrag också i år. Den jury som Jenny Kaiser leder är enormt kompetent och det ska bli spännande att se hur de resonerar när de väljer ut årets vinnare, säger Paul Brandenfeldt.

Årets bidrag presenteras på DN Reklamcupens Facebook-sida under vecka 25.

Juryn i DN Reklamcupen 2024

Jenny Kaiser, VD Åkestam Holst NoA

Jurymedlemmar
Silla Levin, Chief Creative Officer ARC + Kurppa Hosk Communications
Ebba Grenninger, Creative Director och Vice VD Jung Relations
Johanna Hoffman-Bang, Creative Ape Creative Club
Anna Qvennerstedt, Independent Creative
Jenny Hagblom, Independent brand & Marketing Consultant
Mehrnaz Bejne, VD Garbergs
Josephine Wallin Ankarstrand, Creative Director Nord DDB
Filippa Wijkström, Head of Sales Bonnier News

Med över 2.000 journalister är Bonnier News Sveriges ledande nyhetsaktör och Nordens största mediekoncern. Bland våra cirka 200 varumärken finns en rad av Sveriges största och mest välkända tidningar. Vår journalistik når varje dag ut till en publik bestående av 6 miljoner läsare, användare, lyssnare och tittare. Vi är stolta förvaltare av familjen Bonniers tradition av oberoende publicistik sedan 200 år och har deras uppdrag att förädla och utveckla vår roll i det svenska samhället.