De utser vinnare i DN Reklamcupen
I drygt 20 år har har DN Reklamcupen låtit reklambyråer tävla med sina mest kreativa helsidor i ett cupformat. I år är det 32 tävlande bidrag och juryn som utser vinnare består av nio skarpa branschprofiler.
– Det brukar vara en fröjd att höra alla dialoger som förs i juryarbetet kring printens klara fördelar gentemot andra “snabba” medier, som till exempel utomhusannonsering, säger Paul Brandenfeldt, försäljningsdirektör Bonnier News.

DN Reklamcupen har funnits sedan 2003 och årets tävling inleds den 24 juni. Juryn leds av Jenny Kaiser, vd på Åkestam Holst NoA. Hon har satt ihop en jury bestående av några av branschens skarpaste profiler.
– När jag fick frågan om att vara juryordförande i årets DN Reklamcupen var det självklart att tacka ja. I uppdraget ingår att sätta ihop en lämplig jury och jag är oerhört stolt över att ha samlat några av Sveriges skarpaste och coolaste branschprofiler, som dessutom alla är kvinnor, säger Jenny Kaiser som lyfter jurymedlemmarnas påverkan på branschen och på Sverige som ett kreativt land.
– Medlemmarna i juryn är otroligt kompetenta och påverkar tillsammans branschens utveckling i en riktning som stärker Sverige som ett av de mest kreativa länderna i världen. De är också viktiga förebilder för inte minst många kvinnor i branschen. Vi har ett fortsatt stort jobb att göra med att få fler kvinnor att söka sig till vår bransch, stanna kvar och ta plats.
Paul Brandenfeldt, försäljningsdirektör på Bonnier News och Dagens Nyheter, ser fram emot årets tävling.
– Förra året vann Nord DDB och Lantmännen och jag är övertygad om att vi kommer få se många riktigt bra tävlingsbidrag också i år. Den jury som Jenny Kaiser leder är enormt kompetent och det ska bli spännande att se hur de resonerar när de väljer ut årets vinnare, säger Paul Brandenfeldt.
Årets bidrag presenteras på DN Reklamcupens Facebook-sida under vecka 25.
Juryn i DN Reklamcupen 2024
Ordförande
Jenny Kaiser, VD Åkestam Holst NoA
Jurymedlemmar
Silla Levin, Chief Creative Officer ARC + Kurppa Hosk Communications
Ebba Grenninger, Creative Director och Vice VD Jung Relations
Johanna Hoffman-Bang, Creative Ape Creative Club
Anna Qvennerstedt, Independent Creative
Jenny Hagblom, Independent brand & Marketing Consultant
Mehrnaz Bejne, VD Garbergs
Josephine Wallin Ankarstrand, Creative Director Nord DDB
Filippa Wijkström, Head of Sales Bonnier News
Kontakter
Paul BrandenfeldtFörsäljningsdirektörBonnier News
Tel:072-588 25 91paul.brandenfeldt@bonniernews.seJenny KaiserJuryordförandeDN Reklamcupen 2024
jenny.kaiser@akestamholst.seMed över 2.000 journalister är Bonnier News Sveriges ledande nyhetsaktör och Nordens största mediekoncern. Bland våra cirka 200 varumärken finns en rad av Sveriges största och mest välkända tidningar. Vår journalistik når varje dag ut till en publik bestående av 6 miljoner läsare, användare, lyssnare och tittare. Vi är stolta förvaltare av familjen Bonniers tradition av oberoende publicistik sedan 200 år och har deras uppdrag att förädla och utveckla vår roll i det svenska samhället.
Följ Bonnier News
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Bonnier News
Egenutvecklad AI-lösning ska göra Bonnier News Locals nyhetsrapportering snabbare19.12.2025 11:00:00 CET | Pressmeddelande
Bonnier News Local tar nu ett stort steg mot ännu snabbare och mer relevant nyhetsrapportering genom att lansera ett egenutvecklat verktyg för hantering av till exempel blåljushändelser. Med hjälp av agentisk AI kan larmen nu nå de lokala redaktionerna betydligt snabbare och mer träffsäkert än tidigare.
Bonnier News förvärvar lokaltidningen Mitt i18.12.2025 11:00:53 CET | Pressmeddelande
Bonnier News Local förvärvar den svenska lokaltidningskoncernen Mitt i, med ett 30-tal titlar i Storstockholm. Titlarna kommer att ingå i Bonnier News Local, som därmed stärker sitt strategiska fokus på Stockholmsområdet. – Vi har en stark tro på lokal journalistik och genom det här förvärvet skapar vi goda förutsättningar för fortsatt utveckling av journalistik i Stockholmsområdet, säger Anders Eriksson, vd Bonnier News.
Schibsted och Bonnier News: Meta måste uteslutas ur IAB Sverige12.12.2025 14:19:03 CET | Pressmeddelande
Schibsted och Bonnier News kräver att techjätten Meta utesluts ur branschorganisationen IAB Sverige. Bolagen anser att Meta agerar i strid med organisationens intressen och tjänar stora belopp på bedrägerirelaterad annonsering på sina plattformar. Samtidigt har Meta en styrelserepresentant i IAB Sverige och deltar i arbetet med att sätta branschstandarder.
Erna Medias lokaltidningstitlar tar plats i Bonnier News bundlingserbjudande +allt4.12.2025 10:00:00 CET | Pressmeddelande
Bonnier News fortsätter utveckla bundlingserbjudandet +allt. Totalt har nu cirka 850 000 prenumeranter tillgång till ytterligare 14 lokala titlar i Värmland, Dalsland och Skaraborg. Samtidigt har 130 000 prenumeranter på Erna Medias tidningar fått tillgång till DN, Expressen samt ytterligare ett 50-tal lokaltidningar och magasin.
Bonnier News erbjuder SAO-jobb för att ge fler unga en väg in i arbetslivet – Inleder samarbete med Nästa Generation Sverige26.11.2025 08:30:20 CET | Pressmeddelande
Bonnier News och Nästa generation Sverige inleder ett nytt samarbete där Bonnier News kommer att erbjuda SAO-jobb till högstadieelever från skolor i socialt utsatta områden i Västerås, Sundsvall och Stockholm.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum