De utser vinnare i DN Reklamcupen
I drygt 20 år har har DN Reklamcupen låtit reklambyråer tävla med sina mest kreativa helsidor i ett cupformat. I år är det 32 tävlande bidrag och juryn som utser vinnare består av nio skarpa branschprofiler.
– Det brukar vara en fröjd att höra alla dialoger som förs i juryarbetet kring printens klara fördelar gentemot andra “snabba” medier, som till exempel utomhusannonsering, säger Paul Brandenfeldt, försäljningsdirektör Bonnier News.

DN Reklamcupen har funnits sedan 2003 och årets tävling inleds den 24 juni. Juryn leds av Jenny Kaiser, vd på Åkestam Holst NoA. Hon har satt ihop en jury bestående av några av branschens skarpaste profiler.
– När jag fick frågan om att vara juryordförande i årets DN Reklamcupen var det självklart att tacka ja. I uppdraget ingår att sätta ihop en lämplig jury och jag är oerhört stolt över att ha samlat några av Sveriges skarpaste och coolaste branschprofiler, som dessutom alla är kvinnor, säger Jenny Kaiser som lyfter jurymedlemmarnas påverkan på branschen och på Sverige som ett kreativt land.
– Medlemmarna i juryn är otroligt kompetenta och påverkar tillsammans branschens utveckling i en riktning som stärker Sverige som ett av de mest kreativa länderna i världen. De är också viktiga förebilder för inte minst många kvinnor i branschen. Vi har ett fortsatt stort jobb att göra med att få fler kvinnor att söka sig till vår bransch, stanna kvar och ta plats.
Paul Brandenfeldt, försäljningsdirektör på Bonnier News och Dagens Nyheter, ser fram emot årets tävling.
– Förra året vann Nord DDB och Lantmännen och jag är övertygad om att vi kommer få se många riktigt bra tävlingsbidrag också i år. Den jury som Jenny Kaiser leder är enormt kompetent och det ska bli spännande att se hur de resonerar när de väljer ut årets vinnare, säger Paul Brandenfeldt.
Årets bidrag presenteras på DN Reklamcupens Facebook-sida under vecka 25.
Juryn i DN Reklamcupen 2024
Ordförande
Jenny Kaiser, VD Åkestam Holst NoA
Jurymedlemmar
Silla Levin, Chief Creative Officer ARC + Kurppa Hosk Communications
Ebba Grenninger, Creative Director och Vice VD Jung Relations
Johanna Hoffman-Bang, Creative Ape Creative Club
Anna Qvennerstedt, Independent Creative
Jenny Hagblom, Independent brand & Marketing Consultant
Mehrnaz Bejne, VD Garbergs
Josephine Wallin Ankarstrand, Creative Director Nord DDB
Filippa Wijkström, Head of Sales Bonnier News
Kontakter
Paul BrandenfeldtFörsäljningsdirektörBonnier News
Tel:072-588 25 91paul.brandenfeldt@bonniernews.seJenny KaiserJuryordförandeDN Reklamcupen 2024
jenny.kaiser@akestamholst.seMed över 2.000 journalister är Bonnier News Sveriges ledande nyhetsaktör och Nordens största mediekoncern. Bland våra cirka 200 varumärken finns en rad av Sveriges största och mest välkända tidningar. Vår journalistik når varje dag ut till en publik bestående av 6 miljoner läsare, användare, lyssnare och tittare. Vi är stolta förvaltare av familjen Bonniers tradition av oberoende publicistik sedan 200 år och har deras uppdrag att förädla och utveckla vår roll i det svenska samhället.
Följ Bonnier News
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Bonnier News
Bonnier News: Stöd till medier i Ukraina hyllas20.3.2025 13:00:03 CET | Pressmeddelande
Bonnier News fortsätter att hjälpa lokaltidningar i Ukraina med pengar och utrustning och nu prisas engagemanget från Bonnier News och Ukrainian Media Fund. – Stort tack för det ovärderliga stödet till det fria ordet i Ukraina, sa ordföranden för Ukrainas journalistförbund när han lämnade över en särskild utmärkelse till Anders Eriksson, vd för Bonnier News.
Bonnier News lanserar egenutvecklad AI-assistent som ska förbättra kundmötet och förenkla annonsörers beslutsprocess20.3.2025 10:00:00 CET | Pressmeddelande
Bonnier News lanserar en unik egenutvecklad AI-assistent, som med avancerad teknologi ska hjälpa koncernens annonssäljare att ge annonsörerna bättre råd och insikter, vilket ska leda till mer välgrundade medieköp. – Ambitionen är att vår nya AI-assistent kommer att förbättra samarbetet med och förenkla beslutsprocessen för våra annonsörer, säger Dilem Güler, affärsutvecklingschef på Bonnier News.
Ägaravtalet signerat - NWT Media och Bonnier News Local redo för partnerskap17.3.2025 08:15:00 CET | Pressmeddelande
NWT Media och Bonnier News Local har formellt signerat avtalet om korsvist ägande mellan koncernerna. – Vi är glada över att ha avtalet i hamn och ser fram mot att tillsammans kunna stärka den svenska lokaltidningsmarknaden, säger Sture Bergman, vd NWT Gruppen och Anders Eriksson, vd Bonnier News i en gemensam kommentar.
Ida Stiller ny chefredaktör på Länstidningen Östersund11.3.2025 09:00:00 CET | Pressmeddelande
Bonnier News Local har utsett Ida Stiller till ny chefredaktör på Länstidningen Östersund. Hon efterträder Peder Edvinsson som väljer att gå vidare till en roll som reporter på tidningen.
Vinstlyft och digital tillväxt för Bonnier News19.2.2025 09:00:00 CET | Pressmeddelande
2024 blev ännu ett starkt år för mediekoncernen Bonnier News. Vinsten (EBITA) summerar till 836 miljoner kronor (734 miljoner kronor 2023) och totalt har nu 800 000 prenumeranter tillgång till bundlingserbjudandet +Allt.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum