De utser vinnare i DN Reklamcupen
I drygt 20 år har har DN Reklamcupen låtit reklambyråer tävla med sina mest kreativa helsidor i ett cupformat. I år är det 32 tävlande bidrag och juryn som utser vinnare består av nio skarpa branschprofiler.
– Det brukar vara en fröjd att höra alla dialoger som förs i juryarbetet kring printens klara fördelar gentemot andra “snabba” medier, som till exempel utomhusannonsering, säger Paul Brandenfeldt, försäljningsdirektör Bonnier News.
![Jenny Kaiser, ordförande i juryn som utser vinnare i DN Reklamcupen.](/data/images/public/3236152/3527444/88406abd-9af4-48d2-b5e0-3d85ee5e07cc-w_720.jpg)
DN Reklamcupen har funnits sedan 2003 och årets tävling inleds den 24 juni. Juryn leds av Jenny Kaiser, vd på Åkestam Holst NoA. Hon har satt ihop en jury bestående av några av branschens skarpaste profiler.
– När jag fick frågan om att vara juryordförande i årets DN Reklamcupen var det självklart att tacka ja. I uppdraget ingår att sätta ihop en lämplig jury och jag är oerhört stolt över att ha samlat några av Sveriges skarpaste och coolaste branschprofiler, som dessutom alla är kvinnor, säger Jenny Kaiser som lyfter jurymedlemmarnas påverkan på branschen och på Sverige som ett kreativt land.
– Medlemmarna i juryn är otroligt kompetenta och påverkar tillsammans branschens utveckling i en riktning som stärker Sverige som ett av de mest kreativa länderna i världen. De är också viktiga förebilder för inte minst många kvinnor i branschen. Vi har ett fortsatt stort jobb att göra med att få fler kvinnor att söka sig till vår bransch, stanna kvar och ta plats.
Paul Brandenfeldt, försäljningsdirektör på Bonnier News och Dagens Nyheter, ser fram emot årets tävling.
– Förra året vann Nord DDB och Lantmännen och jag är övertygad om att vi kommer få se många riktigt bra tävlingsbidrag också i år. Den jury som Jenny Kaiser leder är enormt kompetent och det ska bli spännande att se hur de resonerar när de väljer ut årets vinnare, säger Paul Brandenfeldt.
Årets bidrag presenteras på DN Reklamcupens Facebook-sida under vecka 25.
Juryn i DN Reklamcupen 2024
Ordförande
Jenny Kaiser, VD Åkestam Holst NoA
Jurymedlemmar
Silla Levin, Chief Creative Officer ARC + Kurppa Hosk Communications
Ebba Grenninger, Creative Director och Vice VD Jung Relations
Johanna Hoffman-Bang, Creative Ape Creative Club
Anna Qvennerstedt, Independent Creative
Jenny Hagblom, Independent brand & Marketing Consultant
Mehrnaz Bejne, VD Garbergs
Josephine Wallin Ankarstrand, Creative Director Nord DDB
Filippa Wijkström, Head of Sales Bonnier News
Kontakter
Paul BrandenfeldtFörsäljningsdirektörBonnier News
Tel:072-588 25 91paul.brandenfeldt@bonniernews.seJenny KaiserJuryordförandeDN Reklamcupen 2024
jenny.kaiser@akestamholst.seMed över 2.000 journalister är Bonnier News Sveriges ledande nyhetsaktör och Nordens största mediekoncern. Bland våra cirka 200 varumärken finns en rad av Sveriges största och mest välkända tidningar. Vår journalistik når varje dag ut till en publik bestående av 6 miljoner läsare, användare, lyssnare och tittare. Vi är stolta förvaltare av familjen Bonniers tradition av oberoende publicistik sedan 200 år och har deras uppdrag att förädla och utveckla vår roll i det svenska samhället.
Följ Bonnier News
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Bonnier News
Bonnier News Local och Gota Media inrättar gemensam organisation för redaktionell utveckling14.6.2024 09:00:00 CEST | Pressmeddelande
Bonnier News Local och Gota Media utvecklar samarbetet och inrättar en gemensam organisation för redaktionell utveckling. Organisationen kommer att ledas av Anna-Clara Welander, chef redaktionell verksamhet på Bonnier News Local.
Bonnier News vd till Svenskt Näringslivs verksamhetsstyrelse30.5.2024 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
Anders Eriksson, vd för Bonnier News och ordförande i Medieföretagen, har valts in i Svenskt Näringslivs verksamhetsstyrelse. – Ett viktigt kvitto på att grundläggande demokratifrågor och mediernas roll får allt större betydelse i näringslivet, säger Anders Eriksson.
Bonnier News samarbete med Hjärt-Lungfonden prisat av WAN-IFRA28.5.2024 15:50:00 CEST | Pressmeddelande
Bonnier News och Hjärt-Lungfonden stod som vinnare i kategorin “Best Native Advertising Campaign” vid årets WAN-IFRA Digital Media Awards Worldwide i Köpenhamn på måndagskvällen.
Grönt ljus för Bonnier News förvärv av HSS Media17.5.2024 14:15:00 CEST | Pressmeddelande
Bonnier News förvärv av HSS Media har i dag godkänts av Konkurrens- och Konsumentverket. Genom affären blir Bonnier News, genom affärsområdet Dagens Nyheter, ägare till HSS Media med tidningarna Vasabladet, Österbottens Tidning och Syd-Österbotten.
Ingvar Näslund återvänder som chefredaktör för Örnsköldsviks Allehanda26.4.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
Bonnier News Local har utsett Ingvar Näslund till ny chefredaktör och ansvarig utgivare för Örnsköldsviks Allehanda. Han ersätter Sandra Bygdén Shameh som aviserade sin avgång tidigare i våras. – Det blir en ynnest att tillsammans med redaktionen få möjlighet att fortsätta med det framgångsrika arbete som görs i dag, säger Ingvar Näslund.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum