XXL

Hollywood-uppståndelse när svenska NHL-stjärnan besökte XXL

Den 15 november öppnade XXL vid Hamngatan i Stockholm en pop-up store i samarbete med NHL Global Series Fanatics. Fram till och med den 19 november kunde kunderna köpa exklusiva NHL produkter och på lördagen den 18 november gästade den svenska NHL-stjärnan William Nylander varuhuset på Hamngatan i Stockholm för signering – och kön ringlade lång.

Svenska NHL-stjärnan William Nylander besöker XXL på Hamngatan i Stockholm

På XXL älskar vi hockey-feber, precis som många av våra kunder. Nog kunde man därför räkna med en viss kö, men XXL-teamet på plats i varuhuset blev ändå överraskade över uppståndelsen när svenska NHL-stjärnan William Nylander från Toronto Maple Leafs gästade för en signering.

Förutom att sälja exklusiva NHL-produkter i varuhuset tävlade XXL även ut biljetter till matchen mellan Minnesota Wild och Toronto Maple Leafs på sociala medier, vilket också det var väldigt uppskattat. En slutsats XXL kan dra efter evenemanget – det är fantastiskt att se hur sport alltid förenar människor!

Jan Christian ThommesenKommunikasjonsdirektør / SVP Corporate Communications

Tel:+47 918 21 387

Svenska NHL-stjärnan William Nylander besöker XXL på Hamngatan i Stockholm

All Sports United - Sports Unite All

XXL är ett börsnoterat bolag inom sport och friluftsliv med verksamhet i Norge, Sverige, Finland, Österrike och Danmark. Har över 80 butiker och Nordens ledande sportbutik online.

XXL erbjuder välkända varumärken till lägsta priser och har samlat många aktiviteter under samma tak.

XXL har totalt över 5 000 anställda och huvudkontor i Oslo. Vårt svenska servicekontor finns i Bromma i Stockholm.

Följ XXL

Senaste pressmeddelandena från XXL

XXL och den brittiska detaljhandelsledaren Frasers Group avser att etablera ett strategiskt partnerskap4.6.2024 08:06:00 CEST | Pressmeddelande

Föreslaget samarbete kommer att innebära ömsesidigt fördelaktiga synergier mellan XXL ASA och Frasers Group inom områdena inköp, service och inköpsfinansiering. Samarbetet kommer at bygga och accelerera implementeringen av XXLs strategi ”Reset & Rethink” som lanserades sommaren 2023. XXL kommer att gynnas av den erfarenhet som Frasers Group har av sin Store Elevation-strategi, varumärkesrelationer samt tillgång till gruppens kontrollerade varumärken.

XXL svarar på skenande hyror genom att flytta ett flertal varuhus14.5.2024 09:55:00 CEST | Pressmeddelande

Under sensommaren kommer tre av XXLs 30 varuhus att relokera till nya lägen. Varuhusen som berörs ligger i Uppsala, Västerås och Växjö, och flyttar bara några hundra meter vardera. Detta sker som effekt av att hyrorna för varuhusen har ökat till orimliga nivåer, samtidigt som svenskarnas köpkraft har minskat. ”De nya lokalerna blir mer yteffektiva, då vi sett att varuhusen kan minskas något i yta och samtidigt stärkas och moderniseras utan att förlora omsättning eller minska antalet medarbetare”, säger Anders Lindblom, Sverigechef i XXL.