Tjek

Midsommarmat till under 500-lappen

Inför midsommarens festligheter är det lätt att spendera mer än nödvändigt på mat och dryck. Upptäck hur du smidigt kan planera dina inköp och maximera din budget inför helgen, och resten av sommaren!

Sommaren är här och vi har massor av firanden framför oss! Midsommar, skolavslutningar, och grillfester står på schemat, vilket kan innebära fler utgifter än vanligt.

Maten som vi älskar under sommaren, såsom lax, räkor och bär, kan vara dyrt. Så hur kan vi dryga ut kassan på ett enkelt och effektivt sätt, utan att påverka kvaliteten på sommarfirandet? Ett sätt är att utnyttja reklamblad och planera sina inköp.

Underskatta inte de besparingarna du kan få av reklamblad

Att läsa reklamblad har länge varit ett populärt sätt att hitta aktuella erbjudanden och rabatter från olika butiker. Nu finns det även flera verktyg som kan göra processen smidigare, såsom appar som samlar alla reklamblad på ett ställe.

Med appen eReklamblad kan man skapa en digital inköpslista som automatiskt delar upp ens varor utifrån butiker. Inköpslistan håller koll på ens totalpris så man enkelt ser hur mycket man kommer att spendera i butiken. Om varan du behöver inte är på rea just nu, kan du aktivera notiser och bli meddelad när den finns tillgänglig för ett billigare pris.

Allt till midsommar under 500-lappen

eReklamblad appen kan användas för att hitta de billigaste matvaror inför midsommarfirandet. Nedanför ser du hur du kan få mat till en sommarfest för under 500 kronor med hjälp av eReklamblad.

Produkt

Färska bär - 250 g

40 sek

Totalt: 334,10 sek

*Observera att dessa priser var aktuella den 17 juni 2024 och kan ha ändrats sedan dess.

Så slå på notiserna, skapa din inköpslista och maximera budgeten med mer pengar över till fler sommarminnen!

Om oss

Tjek driver appen Matpris och eReklamblad som hjälper människor att planera sina inköp med hjälp av butikernas reklamblad.

Tjänsten finns på webb via ereklamblad.se och matpris.se samt appar för iOS och Android.

Tjek har också utvecklat ett nytt format för digitala reklamblad och erbjudanden som kallas Incito. Med Incito som till skillnad från en PDF är 100% datadrivet kan företag automatiskt generera digitala reklamblad och erbjudande. Mer info om Incito hittar ni på tjek.com/incito

Alla dessa erbjudanden, reklamblad, sökningar med mera samlas ihop i ytterliggare en tjänst, Insights by Tjek där vi hjälper återförsäljare och varumärken att ta bättre beslut med hjälp av data. Mer on Insights på tjek.com/insights

Mer om Tjek på tjek.com

Följ Tjek