Frida Jakobsson från Lycksele nominerad till fackförbundet Visions förbundsstyrelse

Frida Jakobsson, 29 år, föreslås som ny ledamot i Visions förbundsstyrelse. Frida Jakobsson jobbar som enhetschef inom LSS i Lycksele kommun och är vice ordförande i Visions Lyckseleavdelning.

Frida Jakobsson BILD: Privat

– Jag kommer från en familj där alla varit fackligt aktiva. Alla mina syskon är skyddsombud. Min pappa är också skyddsombud på sin arbetsplats. Så har vi en mamma som varit facklig i 40 års tid. Fackliga frågan har alltid varit väldigt central, det är genom facket man kan göra skillnad på arbetsplatsen, säger Frida Jakobsson.

– Jag bidrar med perspektivet från yngre människor. Att engagera fler unga har drivit mitt fackliga arbete under tiden jag varit förtroendevald. Det är viktigt att fånga intresset och ta tillvara på det som är viktigt för dem – för att förbättra ungas arbetsliv. Vision har ett jättebra koncept där, utifrån hur man arbetar med klimatfrågan och profilerar sig som ett Fair Union. Jag vill vara med och driva på det arbetet, säger Frida Jakobsson.

Visions kongress som hålls i Västerås den 3-5 oktober 2024 är Visions högst beslutande organ.

Läs om hela förslaget till ny förbundsstyrelse för Vision här:

Nominerade till förbundsstyrelsen (vision.se)

För ytterligare kommentarer, ring Frida Jakobsson, telefon 073 – 065 85 78.

Frida Jakobsson BILD: Privat

Våra 212 000 medlemmar finns inom tusentals olika yrken och bildar tillsammans ett värdefullt nätverk. Vi är en feministisk organisation, partipolitiskt obundna och ingår i TCO.