Vinguiden lanserar cocktailguide – ny destination för hemmabartendern
Nu lanseras nya Cocktailguiden där trendspaningar, videoguider och mycket mer samlas tillsammans med spännande drinkrecept. Bakom satsningen står Vinguiden, Sveriges största kommersiella e-handelsplats för vin.

– Vi är stolta och glada över att äntligen kunna lansera en sajt där hemmabartenders kan få tips och inspiration för att blanda riktigt bra drinkar och cocktails, säger Monica Åhlund, CEO på Vinguiden.
Sajten har fått en förbättrad sökfunktion, ett mer användarvänligt gränssnitt och ett helt nytt utseende. Cocktailguiden kommer inte endast finnas på cocktailguiden.com utan även på de stora sociala plattformarna såsom Instagram, Tiktok, Facebook och Youtube.
– Vi vill att våra besökare snabbt och enkelt ska kunna ta del av information och spännande nyheter från Cocktailguiden, även på de sociala plattformarna. Vi kommer att arbeta mycket mer med rörligt material än tidigare, något som konsumenten vant sig vid och som ger en helt ny dimension till information och inspiration, säger Monica Åhlund.
Målet är att Cocktailguiden ska vara den självklara platsen för alla hemmabartenders, för såväl nybörjare som mer erfarna. Besökare kommer att få ta del av ett brett utbud av intervjuer, artiklar, tips, drinkrecept, trendspaningar, krogtips och guider.
– Vi tror att Cocktailguiden blir en lika stor succé som Vinguiden, dit tusentals vinälskare vänder sig varje vecka för att ta del av det senaste inom vinvärlden, säger Monica Åhlund.
Redan idag finns flera intressanta artiklar och över 1 800 drinkrecept på cocktailguiden.com.
Om Cocktailguiden
Cocktailguiden är en del av Vinguiden, Sveriges största kommersiella e-handelsplats för vin, som även driver Vin & Matguiden. Cocktailguidens primära syfte är att ge grundläggande insikt i hur man blandar riktigt bra och goda drinkar och cocktails så att hemmabartenders kan förkovra sig ytterligare för att utveckla sin inneboende bartender. Cocktailguiden ger besökarna dryckeskunskap genom bland annat recept, artiklar, reportage, tips och dryckesfakta.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Monica Åhlund, CEO, Vinguiden. Telefon: 073-388 23 10. E-post: monica@vinguiden.com
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunication ManagerSchibsted Media, Sverige
Tel:+46 70 268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder



Länkar
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Schibsted samlar TV-Operations i Norden – värvar ny chef för gemensam satsning22.12.2025 09:00:00 CET | Pressmeddelande
Schibsted slår samman sina TV-Operations-team i Sverige och Norge och etablerar en gemensam nordisk organisation för ljud- och videoproduktion. I samband med omorganisationen rekryteras Jenny Englund Stridh som ny Head of TV-Operations. Syftet är att stärka samarbetet över landsgränserna och skapa effektivare, mer framtidssäkra arbetsflöden för Schibsteds mediehus.
Aftonbladet och TV4 lanserar unikt sportpaket18.12.2025 14:28:41 CET | Pressmeddelande
Aftonbladet och TV4 lanserar ett gemensamt sporterbjudande som kombinerar Aftonbladet Plus med TV4 Play Sport. För 299 kronor i månaden får läsare och tittare tillgång till både Sportbladets journalistik och TV4:s breda sportutbud med rättigheter som Serie A, La Liga, Superettan, Vinter-OS och fotbolls-VM – samt veckans match från SHL, Allsvenskan och Hockeyallsvenskan.
Jimmie Åkesson – Sveriges nästa statsminister?18.12.2025 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Vem är människan bakom Sveriges mest omdiskuterade och inflytelserika politiker? I Politikens nya specialserie borrar Maggie Strömberg och Torbjörn Nilsson i Jimmie Åkessons politiska liv – och förklarar hans väg mot makten.
SvD lanserar SvD Bas – nytt gratispaket för att stärka läsarrelationen4.12.2025 13:25:56 CET | Pressmeddelande
Svenska Dagbladet fortsätter sin rekordresa och tar nu ett offensivt steg för att nå ännu fler läsare. Efter ett historiskt starkt år lanserar tidningen SvD Bas – ett nytt, helt kostnadsfritt paket som ska bredda räckvidden, stärka relationen med läsare och lyssnare och skapa en ännu tydligare väg in i SvD:s kvalitetsjournalistik.
Aftonbladet och TV4 sänder Rockbjörnen tillsammans24.11.2025 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Rockbjörnen återvänder i september 2026 och sänds då för första gången gemensamt på TV4 och Aftonbladet. Det nya samarbetet skapar en kraftfull gemensam räckvidd och nya möjligheter för både publik och annonsörer att följa galan på flera plattformar.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum