Så spelas division 1 Herr 2024/2025

Nu när alla lag har anmält sig är formatet och gruppindelningen för division 1 Herr klart inför nästa säsong.

Foto: Gert Holmér

Det är 34 lag anmälda som kommer att delas in i tre geografiska grupper: Nord, Öst och Väst och formatet bibehålls från föregående år.

– Gruppindelningen följer den serieöversyn som gjordes 2021 och vi är nu inne på sista året med 34 lag innan Division 1 bantas ned till nästa år. Med anledning av det är formatet det samma som förra året. Vi vill också säkerställa att lagen får möta varierande utmaningar och att varje match erbjuder något unikt för både spelare och supportrar, säger Amanda Bäverhag som är tävlingsansvarig på Svenska Bandyförbundet.

I Nord kommer 12 lag att spela i två pooler med dubbelmöten mot egen pool och enkelmöten mot andra poolen:

ISAK Bandy
    Umedalen IF
    Östersund Bandysällskap
    Selånger Sportklubb
    Skutskärs IF
    Järvsö Bandy

Helenelund IK
    SIF Norrtelje
    UNIK/BOIS
    Västanfors IF
    Köpings IS