IKEA presenterar HÖSTAGILLE med färger för att fira hösten

Oavsett om du ska duka ett bord för höstens sammankomster, skapa en mysig atmosfär för höstkvällarna eller ha en halloween-fest så är HÖSTAGILLE en kollektion för dig.

En bordsduk med svart botten och mönster med färgglada blommor. På duken ligger en orange kökshadduk och det står tallrikar i grönt, lila och orange med munkar på.

HÖSTAGILLE är en kollektion att samlas kring när sommarens ljus och värme byts mot höstens mörkare och svalare kvällar. Kollektionen består av 37 produkter med allt från en pläd i höstens färger, till serveringsfat, glas, kransar och halloweendekorationer.

Pastellfärger och blommönster

Flera av produkterna har pastellfärger och ett rikt, djärvt blommönster, som känns inbjudande.

– Jag valde att måla nyponmönstret för HÖSTAGILLE för hand i en höstig palett med några kontrasterande färger för att få mer liv. Jag hoppas att det ska sprida en varm och mysig känsla i hemmen – år efter år, säger Emma Prowse, deisgner.

En%20gr%F6n%20f%E5t%F6lj%20med%20tv%E5%20f%E4rgglada%2Cm%F6nstrade%20kuddar%20i%20och%20en%20orange%20pl%E4d%20h%E4ngandes%20p%E5%20armst%F6det%20st%E5r%20p%E5%20en%20gul%20matta.

HÖSTAGILLE bjuder också in till att duka ett höstbord som är en fröjd för sinnena med iögonfallande pastellfärgade fat och ljus med doft av sandelträ, patchouli och gran.

– Vackra glas förhöjer dukningen, både till vardags och till fest. HÖSTAGILLE vinglas har en klassisk elegans med räfflor som samspelar med ljuset och förstärker den eleganta formen, säger Lisa Halland, designer.

Ett%20bord%20%E4r%20dukat%20med%20m%F6rkgr%E5%20linneduk%20och%20m%F6rkgr%E5%20porslin%20med%20svarta%20bestick%20som%20ligger%20p%E5%20linneservetter.%20vinglas%20och%20selterglas%20i%20m%F6rkgr%E5tt%20r%E4fflat%20glas%20med%20vatten%20i%20st%E5r%20p%E5%20bordet.

Inspirerad av djuranimationer

Om du vill du ha något som fungerar både för halloween-festen och den sofistikerade höstfesten så innehåller kollektionen eleganta grå skålar med en minimalistisk monoton design, perfekt för godis. HÖSTAGILLE innehåller också fladdermusdekorationer och doftljus. Kollektionen är perfekt för en höstkväll som kan dekoreras med pappersservetter med ett roligt fladdermusmönster och doftljus med en ljuvlig doft av vanilj och varm mjölk.

En%20svart%20ljuslykta%20med%20djurm%F6nster%20%E4r%20t%E4nd%20och%20st%E5r%20p%E5%20en%20vit%20bordsyta%20och%20kastar%20skuggor%20av%20djuren%20p%E5%20en%20orange%20v%E4gg

– HÖSTAGILLE värmeljushållare är inspirerade av djuranimationer som jag älskade som barn. De kommer från en scen med djur och skog där den glödande flammans ljus får djuren att dansa på väggen, säger James Dart, designer.

Säljstart:
30 augusti 2024 på IKEA.se och i alla svenska IKEA varuhus med undantag av Gävle.

Ladda ned högupplösta bilder här: Bildlänk

Läs mer om produkter och designer! (Pdf): Pressmaterial

Rättelse:
Kollektion Tyg har säljstart 1 juli 2024 på  IKEA.se och i alla svenska IKEA varuhus med undantag av Gävle, Gallerian samt Örebro.

Kalendarium:

Säljstart:  Nyhet:                                  Pressinformation: Pressbilder:
1 juli 2024

Tyg

Juli 2024

Julinyheter

6 september 2024

BRÄNNBOLL

2 augusti 2024

Nytillverkad No5

HÖSTAGILLE på IKEA.se

Vår vision på IKEA är att skapa en bättre vardag för de många människorna, vilket innefattar våra medarbetare, våra kunder och alla människor vår verksamhet berör. IKEA produkter består av rätt kombination av form, funktion, kvalitet, hållbarhet och ett lågt pris – vi kallar det demokratisk design. IKEA grundades i Älmhult 1943. Idag finns 21 IKEA varuhus, samt ett tiotal planeringsstudios i Sverige. IKEA Sverige hade totalt 172 miljoner besök under verksamhetsåret 2022. I Sverige finns cirka 12 500 medarbetare inom Ingka koncernen, varav cirka 10 000 inom varuhusorganisationen.

IKEA och artisten Janelle Monáe samarbetar för att belysa lekens betydelse11.6.2024 13:20:56 CEST | Pressmeddelande

Idag, på den av FN utsedda första årliga internationella lekdagen, lanserar IKEA sin senaste IKEA Play Report – en undersökning som tittar på lekens roll i förhållande till barns välbefinnande. För att understryka de viktiga budskapen i rapporten har IKEA tillsammans med barn skapat och regisserat en film där den globala artisten, skådespelerskan och inspiratören Janelle Monáe har lånat ut sin starka röst.