Helena Ekholm ny projektledare på Svenska Skidskytteförbundet

Verksamheten inom Svenskt Skidskytte växer och nu anställs Helena Ekholm för att driva flera utvecklingsprojekt.

Helena Ekholm ny projektledare på Svenska Skidskytteförbundet Fri att använda

Helena som under de senaste åren dels drivit eget företag inom hälsa och personalvård parallellt med rollen som expertkommentator i SVT. Förbundets verksamhet har under många år vuxit i omfattning och nu görs en investering i de administrativa stödfunktionerna för att kunna fortsätta den utvecklingen. Helena har en ekonomiutbildning i grunden och hennes yrkeserfarenhet och administrativa styrkor kommer stärka hela förbundets organisation.

Det här känns som en väldigt bra rekrytering för Svenskt Skidskytte, säger Generalsekreterare Rikard Grip. Helenas yrkesmässiga bakgrund i kombination med hennes kunskap om skidskytte både som aktiv och föreningsledare gör henne som klippt och skuren för den nya rollen.

Det är flera nya och omfattande projekt som ska hanteras för att skapa både aktivitet och idrottsglädje i hela skidskytterörelsen. Parallellt med dessa kommer Helena också stärka upp i befintliga projekt såsom Sverigepremiären och IBU Cup i Idre Fjäll.

Jag har länge varit sugen på att jobba inom Svenskt Skidskytte, säger Helena, och när chansen nu dök upp så kändes det som ett perfekt tillfälle. Jag ser verkligen framemot att få jobba nära den sport som ligger mig varmast om hjärtat och bidra till att stärka Svenskt Skidskytte.

Anställningen innebär att Helena kommer att sluta som expertkommentator i SVT och hon tillträder tjänsten på Skidskytteförbundet den 1 september 2024.