Bukowski Auktioner AB

Vera Hörfors blir ny marknadschef på Bukowskis

Stockholm - Bukowskis tillkännager Vera Hörfors som ny marknadschef. Vera kommer närmast från H&M-gruppen där hon bland annat axlat rollen som Brand Marketing Lead för & Other Stories. Tidigare meriter inkluderar olika roller på Acne Studios m.fl. samt mångårig erfarenhet inom auktionsbranschen.

Vera Hörfors, Marknadschef Bukowskis

Vera tillträder rollen som marknadschef i juni 2024 och rapporterar till Bukowskis VD Louise Arén.

”Jag är otroligt glad att kliva in i rollen som marknadschef för Bukowskis och tillsammans med teamet här fortsätta driva och utveckla Bukowskis marknadskommunikation och affär framåt med fokus på varumärke och digital utveckling” , säger Vera Hörfors, Marknadschef Bukowskis.

”Rollen som marknadschef är central i arbetet att säkra Bukowskis ledande position. Vi välkomnar Vera och ser fram emot att ta del av hennes kompetens och erfarenheter”, säger Louise Arén, VD Bukowskis.

För mer information vänligen kontakta:

Linus Stridfetl, PR-ansvarig Bukowskis

Linus.stridfelt@bukowskis.com

Vera Hörfors, marknadschef Bukowskis

Om oss

Bukowskis är Nordens ledande auktionshus med det mest kvalitativa utbudet av konst och design. Hos Bukowskis finns Sveriges främsta experter inom klassisk, modern och samtida konst samt design och konsthantverk.

Bukowskis - Nordens ledande auktionshus

Följ Bukowski Auktioner AB

Senaste pressmeddelandena från Bukowski Auktioner AB

BONHAMS STRENGTHENS NORDIC BUSINESS AND COLLABORATION29.4.2024 12:30:00 CEST | Pressmeddelande

London - Bonhams has appointed Louise Arén as CEO of Bonhams Nordics in a move to further strengthen the Nordic business and collaboration between Bukowskis, based in Stockholm and Helsinki, and Bruun Rasmussen based in Copenhagen. The two auction houses were acquired by Bonhams in 2022, and closer ties between Bukowskis and Bruun Rasmussen come after two years of successful integration with the Bonhams Network and is a continuation of Bonhams’ European expansion strategy and digital focus.