Automatgear bliver tilvalg til Yamahas motorcykler

Yamaha introducerer nu Y-AMT, et banebrydende automatisk gear, som redefinerer sportskørsel. Denne nye teknologi giver førere en mere smidig og endnu mere fokuseret køreoplevelse.

Det japanske motorbrand Yamaha fortsætter med at skubbe grænserne for, hvad der er muligt, når de nu lancerer Y-AMT (Yamaha Automated Manual Transmission), en banebrydende teknologi, der tager sportskørsel – altså hurtig, spændende og højtydende kørsel – til et helt nyt niveau. Y-AMT tilbyder en fængslende og opslugende køreoplevelse, hvilket gør det muligt for føreren at opnå en flow-tilstand med fuld fokus på speeder, nedbremsning og kurvetagning. Denne teknologi repræsenterer næste skridt i stræben efter at tilbyde førere en Kando-følelse og en uforglemmelig køreoplevelse.

- Vi ved, at mange har ventet på dette. Denne avancerede teknologi med automatgear revolutionerer kørslen og lader fører og motorcykel smelte sammen til en enhed. Ligesom med automatgear i biler sætter mange pris på blot at kunne køre og nyde vejen uden at tænke på tekniske detaljer som gearskift. Du kan nu nyde en adrenalinfyldt og smidig kørsel hver gang du sætter dig på motorcyklen, siger Nikolaj Johansen, produktsjef hos Yamaha Motor Scandinavia.

Ji-Ki Kanno er et japansk begreb, der repræsenterer den dybe følelse af samhørighed mellem fører og maskine, hvor hver bevægelse og hver reaktion føles naturlig og intuitiv. For Yamaha betyder det at skabe produkter og oplevelser, som ikke bare opfylder, men overgår forventningerne. Med Y-AMT-teknologien tager Yamaha endnu et skridt mod at levere Ji-Ki Kanno til førere over hele verden ved at tilbyde et innovativt automatgear, som forøger hvert eneste aspekt af kørslen. Y-AMT integreres sømløst med Yamahas YCC-T*, fartpilot og forskellige køreindstillinger, og forvandler den overordnede køreoplevelse til noget helt enestående.

- Denne avancerede teknologi er udviklet for virkelig at forbedre kørslen, og tilbyder en mere spændende og varieret køreoplevelse for alle typer motorcykler og fremtidige Y-AMT-modeller. Med Y-AMT kan du opleve kørsels fulde potentiale og fokusere på at nyde hvert øjeblik på vejen. Det handler om at gøre kørslen enklere og sjovere, hvor fører og motorcykel fungerer i perfekt harmoni ifølge vores Ji-Ki Kanno-filosofi, siger Nikolaj.

Med Y-AMT-teknologien kan man vælge mellem smidig manuel gearskift med fingrene eller fuldautomatisk gearskift. Her er hvorfor det er så godt:

• Hurtigt og præcist gearskift: Skift hurtigt med et tryk på en knap, hvilket lader dig fokusere mere på kørslen.
  • Nemere kørsel: Med fingerstyret gearskift slipper du for at bruge fødderne, hvilket gør det lettere at holde balancen og kontrollen, især i sving.
  • Tilpasset gearskift: Vælg manuelt gearskift (MT) for en sporty køreoplevelse eller fuldautomatisk gearskift (AT) med to forskellige tilstande:
    • D+ til sporty kørsel: Giver en spændende og fartfyldt tur.
    • D til bykørsel og pendling: Giver blødere gearskift og bedre manøvredygtighed ved lav hastighed.

Det nye system vil være tilgængeligt i efteråret på udvalgte modeller til at begynde med og derefter udvides i løbet af 2025.

*YCC-T står for Yamaha Chip Controlled Throttle. Det er et avanceret system til elektronisk speederstyring, som Yamaha har udviklet for at forbedre motorens ydeevne og køreoplevelse. I stedet for et traditionelt mekanisk speederkabel bruger YCC-T elektroniske signaler til at styre spjældet, hvilket bidrager til en mere responsiv og kontrolleret kørsel, som forbedrer både ydeevne og sikkerhed.

Yamaha Motor Company

Yamaha Motor Company blev grundlagt af det japanske selskab Yamaha Corporation i 1955 og er kendt for at fremstille motorcykler, firhjulere, bådmotorer og vandscootere. Deres produkter er tilgængelige hos 33 forskellige forhandlere i Danmark. Besøg deres hjemmeside for mere information: www.yamaha-motor.eu.

Andre sprog

Følg pressemeddelelser fra Yamaha Motor Scandinavia AB

Flere pressemeddelelser fra Yamaha Motor Scandinavia AB

Ledarskapsbyte på Yamaha Motor Scandinavia3.6.2024 15:31:23 CEST | Pressmeddelande