EM-brons och JEM-brons till Göteborgsförening

Helgens EM i Cheerleading avslutades idag och det blev en stor framgång för Sverige. Sverige hade sju tävlande lag på plats på tävlingen – totalt åker Sverige hem med fyra medaljer runt halsen.

Gothenburg Cheer One Wildcats EM Brond

Under söndags kvällen avgjordes årets europamästerskap i junior och seniorklasserna i cheerleading i Oslofjord, Norge. Då tog Sverige två medaljer till - båda klubblag från Göteborg. Gothenburg Cheer One Wildcats tog EM-brons i klassen senior all girl premier och Gothenburg Cheer One Bobcats tog JEM-brons i junior all girl elite.

Under Fredags kvällen avgjordes årets UEM i cheerleading. Båda två Svenska starter tog medalj – GCF Uppsala USC Extenders tog guld och Twisters Cheer Elite Minior Teal tog silver i klassen Youth All Girld Median.

Gothenburg Cheer One Bobcats JEM Brons