Utforsk nye steder for sommerbåteventyr med Yamaha Marine

Sommeren er her og solen glitrer på bølgene - det er på tide å ta båten ut på nye eventyr. For å hjelpe båteiere med å oppdage nye destinasjoner, har Yamahas forhandlernettverk samlet sine beste tips om de mest spektakulære, men også mindre kjente stedene som kun kan nås med båt rundt om i Norge.

For båteiere er sommeren en tid for nye opplevelser og eventyr på vannet. Men det kan være vanskelig å finne ny inspirasjon og man havner ofte på de samme stedene som før. For virkelig å maksimere sommermoro og oppdagelse, har Yamahas nettverk av forhandlere samlet sine beste innsikter og erfaringer. Resultatet ble en liste over både kjente og uoppdagede utfluktsmål i Norge – destinasjoner som ikke bare byr på spektakulær utsikt, men også unike muligheter for eventyr og avslapning. Disse stedene vil garantert gi båtfolk uforglemmelige opplevelser og nye favorittdestinasjoner å vende tilbake til år etter år.

Gabriel Treschow, en erfaren båtekspert og salgssjef hos Yamaha, deler nå sine favorittsteder. Med mange års båterfaring og dyp kunnskap om Norges farvann, vet Gabriel hvilke steder som virkelig er verdt å besøke.

- Sommeren er min favoritt tid på året fordi du kan være ute på havet og bare nyte freden og slappe av. Norge er så utrolig vakkert med alle sine fjorder og innsjøer. Å oppdage nye steder er en av båtlivets store gleder. Våre tips er laget for å inspirere til nye eventyr og skape minneverdige øyeblikk på sjøen. Enten du leter etter eventyr eller ro, er det fantastiske destinasjoner å utforske i Norge, sier Gabriel Treschow, båtekspert hos Yamaha Motor Scandinavia.

Her er noen steder som er verd et besøk:

Lysefjorden

Hjem til den ikoniske Preikestolen, Lysefjorden byr på dramatiske klipper og krystallklart vann. Perfekt for eventyrlystne båteiere. Besøk Flørli, kjent for sin lange trapp med 4 444 trappetrinn som fører opp til en fantastisk utsikt.

Lofoten

Kjent for sine spektakulære fjorder, bratte fjell og pittoreske fiskevær. Lofoten er en drømmedestinasjon for naturelskere. Ikke gå glipp av Nusfjord, et av Norges eldste og best bevarte fiskevær, perfekt for å oppleve autentisk lokal kultur

Telemarkskanalen

En imponerande kanal med åtta slussar som leder genom vacker norsk natur och förbinder havet med inlandet. En historisk och naturskön resa. Stanna till vid Dalen Hotel, ett historiskt hotell med en sagolik atmosfär vid kanalens slut.

Hardangerfjorden

En imponerende kanal med åtte sluser som leder gjennom vakker norsk natur og forbinder havet med innlandet. En historisk og naturskjønn reise. Stopp ved Dalen Hotel, et historisk hotell med eventyrstemning ved enden av kanalen

Træna

En avsidesliggende øygruppe på Helgelandskysten, kjent for sine dramatiske fjellformasjoner og rike maritime kultur. Træna tilbyr en unik båtopplevelse med muligheter for både fiske og å utforske historiske steder. Utforsk Trænafestivalen, en musikkfestival som arrangeres hver sommer på disse øyene som byr på en unik kulturell opplevelse.

Yamaha Motor Company

Yamaha Motor Company ble grunnlagt av det japanske foretaket Yamaha Corporation i 1955 og er kjent for å lage motorsykler, firhjulinger, båtmotorer og vannscootere. Deres produkter er tilgjengelig hos 127 forhandlere i Norge. Besøk Yamahas nettsider for mer informasjon:  www.yamaha-motor.eu.

Andre språk

Følg pressemeldinger fra Yamaha Motor Scandinavia AB

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Yamaha Motor Scandinavia AB på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Yamaha Motor Scandinavia AB

Ledarskapsbyte på Yamaha Motor Scandinavia3.6.2024 15:31:23 CEST | Pressmeddelande

Yamaha Motor Scandinavia (YMSCA), ansvarig för Yamaha-verksamheten i Sverige, Norge, Danmark, Grönland, Island och Färöarna, meddelar att Michael van Zomeren från och med 1 juli 2024 kommer att sluta som Country Manager för Skandinavien. Michael återvänder, efter att ha lett företaget framgångsrikt under de senaste sex åren, till Yamaha Motors huvudkontor i Nederländerna för ett nytt uppdrag som ännu inte har gjorts offentligt. Samtidigt kommer Christopher Sjöblom att efterträda Michael van Zomeren som Country Manager. Christopher Sjöblom, för närvarande president för Yamahas marinfabrik, Inha Works Ltd. i Finland, har en lång karriär på Yamaha Motor Scandinavia som avdelningschef Marine och divisionschef Marine mellan 2016 och 2021. Michael van Zomeren: ”Jag är mycket tacksam för det stöd jag fått under min tid på Yamaha Motor Scandinavia med ett fantastiskt Yamaha-team och ett fantastiskt nätverk av dedikerade Yamaha-återförsäljare. Jag är övertygad om att Yamaha kommer att fortsätta

Lederskifte hos Yamaha Motor Scandinavia3.6.2024 15:31:23 CEST | Pressmeddelande