Utforska nya platser för sommarens båtäventyr med Yamaha Marine

Sommaren är här och solen glittrar på vågorna - det har blivit dags att ta båten ut på nya äventyr. För att hjälpa båtägare att upptäcka nya destinationer har Yamahas nätverk av återförsäljare samlat sina bästa tips på de mest spektakulära men också mindre kända platserna dit man endast kan ta sig med båt, runtom i Sverige.

För båtägare är sommaren en tid för nya upplevelser och äventyr på vattnet. Men det kan vara svårt att hitta ny inspiration och man hamnar ofta på samma platser som tidigare. För att verkligen maximera sommarglädjen och upptäckarlusten, har Yamahas nätverk av återförsäljare samlat sina bästa insikter och erfarenheter. Resultatet blev en lista över både kända och oupptäckta utflyktsmål i Sverige – destinationer som inte bara erbjuder spektakulära vyer utan också unika möjligheter för äventyr och avkoppling. Dessa platser kommer garanterat att ge båtägare oförglömliga upplevelser och nya favoritdestinationer att återvända till år efter år.

Gabriel Treschow, en erfaren båtexpert och försäljningschef på Yamaha, delar nu med sig av sina favoritplatser. Med många års erfarenhet av båtliv och djup kunskap om Sveriges vatten, vet Gabriel vilka platser som verkligen är värda att besöka.

- Sommaren är min favoritårstid för att man kan vara ute på havet och bara njuta av lugnet och varva ner. Sverige är så fantastiskt vackert med alla sina skärgårdar och sjöar. Att upptäcka nya platser är ett av de stora glädjeämnena med båtlivet. Våra tips är framtagna för att inspirera till nya äventyr och skapa minnesvärda stunder på sjön. Oavsett om du är på jakt efter äventyr eller lugn, finns det fantastiska destinationer att utforska i Sverige, säger Gabriel Treschow, försäljningschef på Yamaha Motor Scandinavia.

Här är några platser du inte får missa:

Kosterhavet Nationalpark

Som Sveriges första marina nationalpark erbjuder Kosterhavet kristallklart vatten och ett rikt marint liv. Perfekt för snorkling och dykning.

Västervik Skärgård

Med över 5,000 öar, kobbar och skär, erbjuder Västervik en skärgårdsupplevelse som ingen annan. Ett eldorado för segling och fiske. Missa inte Idö Skärgårdskrog för en utsökt måltid med fantastisk utsikt.

Göta kanal

En historisk vattenväg som erbjuder en unik båtupplevelse genom Sveriges hjärta, med charmiga slussar och pittoreska byar längs vägen. Besök Bergs slussar för en av de mest imponerande slussupplevelserna.

Höga Kusten

En dramatisk kustlinje som sträcker sig från Härnösand till Örnsköldsvik, känd för sina höga klippor och unika geologiska formationer. Området erbjuder fantastiska möjligheter för både båtliv och vandring, med många naturhamnar och vackra vyer. Utforska Ulvön, en pärla i skärgården med både historia och naturskönhet.

S:t Annas Skärgård

En pärla på den svenska östkusten, S:t Annas skärgård är känd för sina idylliska öar och lugna vatten. Perfekt för segling, fiske och att utforska naturreservat. Området erbjuder även många vackra naturhamnar för en rofylld ankarsättning.

Om Yamaha Motor Company

Yamaha Motor Company grundades av det japanska företaget Yamaha Corporation 1955 och är känt för att tillverka motorcyklar, fyrhjulingar, båtmotorer och vattenskotrar. Deras produkter finns tillgängliga hos 109 olika återförsäljare i Sverige. Besök deras webbplats för mer information: www.yamaha-motor.eu.

Ledarskapsbyte på Yamaha Motor Scandinavia3.6.2024 15:31:23 CEST | Pressmeddelande

Yamaha Motor Scandinavia (YMSCA), ansvarig för Yamaha-verksamheten i Sverige, Norge, Danmark, Grönland, Island och Färöarna, meddelar att Michael van Zomeren från och med 1 juli 2024 kommer att sluta som Country Manager för Skandinavien. Michael återvänder, efter att ha lett företaget framgångsrikt under de senaste sex åren, till Yamaha Motors huvudkontor i Nederländerna för ett nytt uppdrag som ännu inte har gjorts offentligt. Samtidigt kommer Christopher Sjöblom att efterträda Michael van Zomeren som Country Manager. Christopher Sjöblom, för närvarande president för Yamahas marinfabrik, Inha Works Ltd. i Finland, har en lång karriär på Yamaha Motor Scandinavia som avdelningschef Marine och divisionschef Marine mellan 2016 och 2021. Michael van Zomeren: ”Jag är mycket tacksam för det stöd jag fått under min tid på Yamaha Motor Scandinavia med ett fantastiskt Yamaha-team och ett fantastiskt nätverk av dedikerade Yamaha-återförsäljare. Jag är övertygad om att Yamaha kommer att fortsätta

Lederskifte hos Yamaha Motor Scandinavia3.6.2024 15:31:23 CEST | Pressmeddelande

Yamaha Motor Scandinavia (YMSCA), ansvarlig for Yamaha-virksomheten i Sverige, Norge, Danmark, Grønland, Island og Færøyene, kunngjør at Michael van Zomeren fra og med 1. juli 2024 vil gå av som Country Manager for å komme tilbake, etter å ha ledet selskapet med suksess de siste seks årene, til Yamaha Motors hovedkontor i Nederland for et nytt oppdrag som ennå ikke er offentliggjort. Samtidig vil Christopher Sjöblom etterfølge Michael van Zomeren som Country Manager. Christopher Sjöblom som for tiden er president for Yamahas marinefabrikk, Inha Works Ltd. i Finland, har en lang karriere hos Yamaha Motor Scandinavia som avdelingsleder Marine og divisjonssjef Marine mellom 2016 og 2021. Michael van Zomeren: "Jeg er veldig takknemlig for støtten jeg fikk under tiden min hos Yamaha Motor Scandinavia med et flott Yamaha-team og et flott nettverk av dedikerte Yamaha-forhandlere. Jeg er sikker på at Yamaha vil fortsette å blomstre i Christophers meget dyktige hender” Christopher Sjöblom: ”Jeg