Yamaha MT-09 bliver den første model med automatgear

Yamaha lancerer nu Y-AMT, et avanceret automatgear, der gør kørslen enklere og mere flydende. Den første model, der udstyres med denne nye teknologi, er den populære MT-09, der dermed byder på en spændende nyhed for motorcykelentusiaster. Modellen kommer på markedet til efteråret.

MT-09
MT-09 Yamaha Motor

For nylig meddelte det japanske motorcykelmærke Yamaha, at de vil tilbyde automatgear til udvalgte motorcykelmodeller – nu frigives nyheden om, at MT-09 er den første model. MT-09 har længe været en favorit blandt motorcykelentusiaster for sin power og alsidighed. Med tilføjelsen af Y-AMT får førere nu mulighed for at opleve en mere intuitiv og brugervenlig køreoplevelse, hvor fokus kan være på kørslen i stedet for tekniske detaljer.

- Dette er en stor nyhed for alle, der elsker at køre motorcykel. Vi har valgt MT-09 som den første model til at introducere Y-AMT, fordi den allerede er kendt for sin alsidighed og ydeevne. Med Y-AMT giver vi førerne mulighed for at nyde hver tur uden at skulle tænke på gearskift. Det vil ændre måden, vi kører på, siger Nikolaj Johansen, produktchef hos Yamaha Motor Scandinavia.

Yamaha stræber efter at skabe en følelse af samhørighed mellem fører og maskine, noget de kalder Ji-Ki Kanno. Y-AMT tilbyder hurtig og præcis gearskift med ét tryk på en knap, hvilket lader føreren fokusere mere på kørslen. Fingerstyret gearskift gør det også lettere at holde balancen og kontrollen, særligt i kurver. Derudover kan man vælge mellem manuelt gearskift (MT) for en sporty køreoplevelse eller helautomatisk gearskift (AT) med to forskellige tilstande: D+ for sporty kørsel og D for bykørsel og pendling. Ved at integrere denne teknologi opnår Yamaha et nyt niveau af Ji-Ki Kanno, hvor hver del af køreoplevelsen er gnidningsfrit sammenkoblet, og hver reaktion føles naturlig og intuitiv.

Y-AMT vil være tilgængelig til efteråret på udvalgte modeller med MT-09 i spidsen. Der er planer om at rulle teknologien ud til flere modeller i 2025.

Yamaha Motor Company

Yamaha Motor Company blev grundlagt af det japanske selskab Yamaha Corporation i 1955 og er kendt for at fremstille motorcykler, ATV. Deres produkter er tilgængelige hos 33 forskellige forhandlere i Danmark. Besøg Yamahas hjemmeside for mere information: www.yamaha-motor.eu.

Andre sprog

Følg pressemeddelelser fra Yamaha Motor Scandinavia AB