FitLine blir officiell partner till ATP-touren

PM-International CEO&Founder, Rolf Sorg (vänster) och ATP CEO, Massimo Calvelli (höger) under undertecknandet av partnerskap mellan ATP och FitLine.

London/Schengen, 18 juli 2024

FitLine är stolta över att tillkännage ett nytt flerårigt partnerskap med världens tennistour i toppklass för män. Atleterna kommer att dra nytta av FitLine-produkterna, med varumärket som den nya officiella sportnäringspartnern och den officiella energibarpartnern för ATP-touren.

ATP Tour valde FitLine som sin nya officiella partner på grund av det gemensamma engagemanget för att stödja atletisk prestation och ren sport, både för professionella och fritidsidrottare. "Vi är glada över att välkomna Fitline till ATP Tours partnerlista. Synergierna mellan våra varumärken är uppenbara, med båda organisationerna dedikerade till att optimera atletisk prestation”, säger Massimo Calvelli, ATP:s VD. "Detta partnerskap återspeglar ATP Tours vädjan till globala partners och vår styrka i att engagera fans digitalt."

FitLines premiumprodukter är utvecklade och exklusivt distribuerade av PM-International. VD, Rolf Sorg, tillade: "Genom vårt partnerskap med ATP Tour är vi stolta över att vår idrottsnäring nu är representerad på en av de största scenerna inom global professionell sport. Vi är glada över att få kontakt med tennisfans över hela världen och fortsätta dela vår passion för att stödja professionella och amatörsporter i samhället."

Etablerad inom idrott i toppklass och dopingkontrollerad

Alla FitLines kosttillskottsprodukter har funnits på Cologne list® i nästan 20 år. Kölnlistan® är ett initiativ från sporten och publicerar produkter som har testats för dopningsmedel av ett världsledande laboratorium inom NEM-analys (kosttillskott). Cologne List® erbjuder idrottare och företag en oberoende tjänsteplattform där information publiceras transparent för att öka säkerheten för båda sidor. För mer information, besök: www.koelnerliste.com

Vikten av Kölnlistan® uppskattas av många toppidrottare som använder FitLine och framhålls positivt av idrottsföreningar som är övertygade om FitLine-produkterna.

Långt mer än 1 000 toppidrottare från mer än 85 grenar och 40 nationer litar på FitLine kosttillskott och FitLine är den officiella leverantören av många idrottsföreningar och landslag utöver ATP-touren, såsom de tyska, österrikiska, polska och kanadensiska skidförbunden (DSV, ÖSV, PZN, ACA), det tyska ishockeyförbundet (DEB), det tyska cyklistförbundet (BDR), det tyska friidrottsförbundet (DLV), den olympiska basen Hamburg/Schleswig-Holstein (OSP), det schweiziska och Luxemburgs handbollsförbund (SHV, FHL), det schweiziska squashförbundet, det luxemburgska basketförbundet (FLBB), det koreanska brottningsförbundet (KWF) och flera andra.

PM-International AG - Lea Herz
lea.herz@pm-international.com

PM-International AG
15 Waistrooss,
L-5445 Schengen
Luxembourg

Images

Om PM-International AG

PM-International AG är ett av världens största direktförsäljningsföretag inom områdena hälsa, fitness och skönhet, baserat i Schengen, Luxemburg.

PM-International AG grundades 1993 och utvecklar och marknadsför högkvalitativa, förstklassiga näringstillskott och kosmetika genom sitt eget varumärke FitLine® – av vilka många har en patenterad teknologi. Det exklusiva Nutrient Transport Concept (NTC®) representerar företagets kärnkompetens: det levererar näringsämnena när de behövs och där de behövs – till cellnivå, från in- och utsidan. För att garantera en kontinuerlig hög produktkvalitet testas produkterna regelbundet och oberoende av ELAB Analytics GmbH. Slutkunder kan granska information om analysen direkt på ELAB Analytics webbplats, genom att skanna QR-koden på produktförpackningen. Vi tror att PM-International fortfarande är det enda företaget som erbjuder denna nivå av transparens.

Över 900 miljoner FitLine®-produkter har sålts över hela världen hittills. Långt mer än 1 000 toppidrottare från över 85 grenar och 40 nationer litar på FitLine kosttillskott och FitLine är den officiella leverantören av många idrottsföreningar och landslag. Som en del av ett hittills unikt sportmarknadsföringskoncept finns samarbeten med det tyska, österrikiska, polska och kanadensiska skidförbundet (DSV, ÖSV, PZN, ACA), det tyska ishockeyförbundet (DEB), det tyska cyklistförbundet ( BDR), det tyska friidrottsförbundet (DLV), den olympiska basen Hamburg/Schleswig-Holstein (OSP), det schweiziska handbollsförbundet (SHV) m.fl.

Ytterligare information finns under: www.pm-international.com

Om ATP

ATP:s uppdrag är att serva tennis. Som styrande organ för ATP Tour och ATP Challenger Tour underhåller vi en miljard globala fans, visar upp världens största spelare vid prestigefyllda turneringar och inspirerar spelets nästa generation. Från United Cup i Australien, till Europa, Amerika och Asien, spelets stjärnor slåss om titlar och PIF ATP-rankingpoäng vid ATP Masters 1000, 500 och 250 evenemang och Grand Slams. Alla vägar leder till Nitto ATP Finals, vår prestigefyllda säsongsfinal som hålls i Turin, Italien. Med endast säsongens bästa 8 singelspelare och dubbellag, ser turneringen kröningen av årets slut ATP World No. 1, presenterad av PIF, den ultimata prestationen inom tennis. För mer information, besök www.ATPTour.com.

Subscribe to releases from news aktuell GmbH

Subscribe to all the latest releases from news aktuell GmbH by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.

Latest releases from news aktuell GmbH

eM Client email app launches groundbreaking version 10 with AI support17.7.2024 14:36:00 CEST | Press release

Prague - 17.7.2024 - The Czech company eM Client releases a new version of the eponymous application for Windows, Mac, Android and iOS. eM Client is a popular tool for managing (not only) emails, which has become the main challenger to Microsoft Outlook for both end users and businesses. Version 10 brings the largest number of new features and improvements in the history of the product. eM Client now includes full AI integration (via ChatGPT), which makes it easier for users to write messages and allows for quick text editing such as shortening, lengthening, changing tone, proofreading, summarizing and much more. Working with email has never been so efficient. Another new feature is the automatic sorting of inbox messages into categories. This feature (especially with its wide customization options) allows users to focus on those messages that are really important. A huge innovation is the redesigned chat interface, which now supports modern group communication platforms such as MS Tea

Grünenthal announces significant investments in its Latin America production sites, further securing reliable medicine supply for patients.17.7.2024 09:52:50 CEST | Press release

Investment of more than €80 million to modernise Latin American production sites. In Santiago de Chile, a 3,500-square-metre solids plant has been completely refurbished, creating a world-class manufacturing facility with a production capacity of 1.8 billion tablets annually. In Quito, Ecuador, a new 1,800-square-metre plant will enable the production of 300 million high-quality tablets annually for pain patients in 17 European countries.

Fan Capital of the UEFA EURO 2024: Host City Hamburg celebrates successful European Championship16.7.2024 12:40:57 CEST | Press release

Hamburg, 15 July 2024 – Four weeks of football – four unforgettable weeks in the Host City of Hamburg. Throughout the UEFA EURO 2024, Hamburg residents and visitors were able to experience the special atmosphere in the city, could be a part of it all and enthusiastically made Hamburg into the fan capital of the tournament. Great things start in Hamburg – with solidarity, creativity and impeccable organisation, the Host City brought people from all around the globe together. And created a landmark for the EURO 2024 that is today recognised worldwide: Since yesterday, Spain has topped the container installation in Hamburg’s harbour as the newly-crowned European champion, completing the world’s largest tournament bracket created for the knockout round. Container installation shares Hamburg’s maritime flair with the world The eye-catching container installation in the Port of Hamburg is the hallmark of Hamburg, the only Host City for the UEFA EURO 2024 located in northern Germany. Containe