FitLine blir officiell partner till ATP-touren

London/Schengen, 18 juli 2024
FitLine är stolta över att tillkännage ett nytt flerårigt partnerskap med världens tennistour i toppklass för män. Atleterna kommer att dra nytta av FitLine-produkterna, med varumärket som den nya officiella sportnäringspartnern och den officiella energibarpartnern för ATP-touren.
ATP Tour valde FitLine som sin nya officiella partner på grund av det gemensamma engagemanget för att stödja atletisk prestation och ren sport, både för professionella och fritidsidrottare. "Vi är glada över att välkomna Fitline till ATP Tours partnerlista. Synergierna mellan våra varumärken är uppenbara, med båda organisationerna dedikerade till att optimera atletisk prestation”, säger Massimo Calvelli, ATP:s VD. "Detta partnerskap återspeglar ATP Tours vädjan till globala partners och vår styrka i att engagera fans digitalt."
FitLines premiumprodukter är utvecklade och exklusivt distribuerade av PM-International. VD, Rolf Sorg, tillade: "Genom vårt partnerskap med ATP Tour är vi stolta över att vår idrottsnäring nu är representerad på en av de största scenerna inom global professionell sport. Vi är glada över att få kontakt med tennisfans över hela världen och fortsätta dela vår passion för att stödja professionella och amatörsporter i samhället."
Etablerad inom idrott i toppklass och dopingkontrollerad
Alla FitLines kosttillskottsprodukter har funnits på Cologne list® i nästan 20 år. Kölnlistan® är ett initiativ från sporten och publicerar produkter som har testats för dopningsmedel av ett världsledande laboratorium inom NEM-analys (kosttillskott). Cologne List® erbjuder idrottare och företag en oberoende tjänsteplattform där information publiceras transparent för att öka säkerheten för båda sidor. För mer information, besök: www.koelnerliste.com
Vikten av Kölnlistan® uppskattas av många toppidrottare som använder FitLine och framhålls positivt av idrottsföreningar som är övertygade om FitLine-produkterna.
Långt mer än 1 000 toppidrottare från mer än 85 grenar och 40 nationer litar på FitLine kosttillskott och FitLine är den officiella leverantören av många idrottsföreningar och landslag utöver ATP-touren, såsom de tyska, österrikiska, polska och kanadensiska skidförbunden (DSV, ÖSV, PZN, ACA), det tyska ishockeyförbundet (DEB), det tyska cyklistförbundet (BDR), det tyska friidrottsförbundet (DLV), den olympiska basen Hamburg/Schleswig-Holstein (OSP), det schweiziska och Luxemburgs handbollsförbund (SHV, FHL), det schweiziska squashförbundet, det luxemburgska basketförbundet (FLBB), det koreanska brottningsförbundet (KWF) och flera andra.
Contacts
PM-International AG - Lea Herz
lea.herz@pm-international.com
+352 33 96 67 944
PM-International AG
15 Waistrooss,
L-5445 Schengen
Luxembourg
Images

Om PM-International AG
PM-International AG är ett av världens största direktförsäljningsföretag inom områdena hälsa, fitness och skönhet, baserat i Schengen, Luxemburg.
PM-International AG grundades 1993 och utvecklar och marknadsför högkvalitativa, förstklassiga näringstillskott och kosmetika genom sitt eget varumärke FitLine® – av vilka många har en patenterad teknologi. Det exklusiva Nutrient Transport Concept (NTC®) representerar företagets kärnkompetens: det levererar näringsämnena när de behövs och där de behövs – till cellnivå, från in- och utsidan. För att garantera en kontinuerlig hög produktkvalitet testas produkterna regelbundet och oberoende av ELAB Analytics GmbH. Slutkunder kan granska information om analysen direkt på ELAB Analytics webbplats, genom att skanna QR-koden på produktförpackningen. Vi tror att PM-International fortfarande är det enda företaget som erbjuder denna nivå av transparens.
Över 900 miljoner FitLine®-produkter har sålts över hela världen hittills. Långt mer än 1 000 toppidrottare från över 85 grenar och 40 nationer litar på FitLine kosttillskott och FitLine är den officiella leverantören av många idrottsföreningar och landslag. Som en del av ett hittills unikt sportmarknadsföringskoncept finns samarbeten med det tyska, österrikiska, polska och kanadensiska skidförbundet (DSV, ÖSV, PZN, ACA), det tyska ishockeyförbundet (DEB), det tyska cyklistförbundet ( BDR), det tyska friidrottsförbundet (DLV), den olympiska basen Hamburg/Schleswig-Holstein (OSP), det schweiziska handbollsförbundet (SHV) m.fl.
Ytterligare information finns under: www.pm-international.com
Om ATP
ATP:s uppdrag är att serva tennis. Som styrande organ för ATP Tour och ATP Challenger Tour underhåller vi en miljard globala fans, visar upp världens största spelare vid prestigefyllda turneringar och inspirerar spelets nästa generation. Från United Cup i Australien, till Europa, Amerika och Asien, spelets stjärnor slåss om titlar och PIF ATP-rankingpoäng vid ATP Masters 1000, 500 och 250 evenemang och Grand Slams. Alla vägar leder till Nitto ATP Finals, vår prestigefyllda säsongsfinal som hålls i Turin, Italien. Med endast säsongens bästa 8 singelspelare och dubbellag, ser turneringen kröningen av årets slut ATP World No. 1, presenterad av PIF, den ultimata prestationen inom tennis. För mer information, besök www.ATPTour.com.
Subscribe to releases from news aktuell GmbH
Subscribe to all the latest releases from news aktuell GmbH by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.
Latest releases from news aktuell GmbH
MT Raceteam entering Ligier European Series with 16 year old Marcus Terkildsen / attractive partnerships and high visibility available18.12.2025 13:28:55 CET | Press Release
Copenhagen, Dec 18, 2025 - MT Raceteam is proud to announce its 2026 entry into the prestigious Ligier European Series, where the team will compete in a state-of-the-art Ligier JS2 R supplied by 23 Events Racing. This marks an important milestone for both the team and sixteen-year-old Danish driver Marcus Terkildsen as they step into one of Europe’s most competitive championships.
NTT DATA acquires The Cloud People to expand ServiceNow expertise and strengthen global reach18.12.2025 12:00:00 CET | Press Release
Bielefeld, Germany/Oslo, Norway — December 18, 2025 — NTT DATA announces the acquisition of The Cloud People Group AS, one of the largest pure-play ServiceNow partners in Europe. Founded in 2019, The Cloud People is headquartered in Oslo, Norway, with offices across northern Europe, the USA and Brazil, and will become part of NTT DATA Business Solutions, a business unit of NTT DATA. As a leading provider of ServiceNow solutions for medium and large enterprises, The Cloud People offer a focused value proposition covering the entire ServiceNow platform. The company delivers services across multiple workflows including IT service management, incident, problem and change management, automation of routine tasks, resource planning, onboarding and offboarding of employees, as well as customer service and security operations. The acquisition of The Cloud People will add 130 active customers to NTT DATA Business Solutions’ portfolio. The Cloud People is at the forefront of ServiceNow’s AI evolu
fulfillmenttools Delivers Global Order Management Solution for DEICHMANN18.12.2025 11:02:35 CET | Press Release
fulfillmenttools will support DEICHMANN in streamlining its order processing across different channels. The platform connects and manages the retailer’s inventory and order management across several countries, online shops, physical stores, and marketplaces. Partnering with Europe’s leading footwear retailer highlights fulfillmenttools’ strong position in Order Management and demonstrates the solution’s adaptability for international commerce.
ZEISS concludes fiscal year 2024/25 with solid growth18.12.2025 11:00:00 CET | Press Release
Revenue totaled almost 12 billion euros, with EBIT at 1.552 billion euros. The segments once again presented a mixed picture. Targeted resilience measures and investments in innovative strength are the key to the future. Mixed picture in all four segments Targeted resilience measures continued Expenditure on research and development still high at 15% of revenue Current outlook challenging
Innovative Support AI “Neo” Launches in the New Customer App from PLAN-B NET ZERO12.12.2025 09:00:00 CET | Press Release
Zug/Berlin, December 12, 2025 – With “Neo”, PLAN-B NET ZERO is introducing a new generation of digital customer support: an AI that answers energy-related questions in real time, resolves requests automatically and is available around the clock. Faster, more precise and more personal than traditional service models.
In our pressroom you can read all our latest releases, find our press contacts, images, documents and other relevant information about us.
Visit our pressroom