Warner Bros. Entertainment Nordic AB

Streama de olympiska spelen som aldrig förr på Max

Under 19 dagar kommer Warner Bros. Discovery i Sverige att erbjuda 3800 timmar livesport på streamingtjänsten Max. Totalt kommer 10 500 atleter att tävla i 762 sportevenemang och 329 medaljer kommer att delas ut. För en optimal tittarupplevelse har nya innovativa funktioner i Max-appen tagits fram - som tidsmarkörer för 15 sporter, guldmedaljaviseringar samt flera olika ljudflöden. Full tillgång till allt innehåll och alla livesändningar från de olympiska spelen i Paris 2024 ingår i samtliga abonnemangsplaner på Max

Inför de olympiska spelen i Paris 2024 har Warner Bros. Discovery tagit fram nya innovativa funktioner på den nyligen lanserade streamingtjänsten Max, för att användarna ska kunna ta del av varje ögonblick från spelen. En rad nya funktioner och förbättringar har utvecklats på streamingtjänsten för att ge tittaren möjlighet att skräddarsy sin egen optimala tittarupplevelse. Detta inkluderar tillgång till oslagbara 3800 timmar livesport som täcker varje evenemang – med upp till 54 livestreams samtidigt – tillgängligt från och med onsdag 24 juli fram till avslutningsceremonin 11 augusti.

- Vår strategi att nå direkt till våra kunder har varit en central del av vår tillväxt. Övergången för våra kunder till Max i Europa har hittills varit mycket framgångsrik, och nu när världens största sportevenemang kommer till Max för första gången, vet vi att vi kan engagera ännu fler. Vi ser inte bara fram emot att utöka bevakningen av de olympiska spelen, utan även att kunna berätta om idrottarna och deras bakgrund för en så bred publik i Europa som möjligt, säger Scott Young, Group SVP Content, Production and Business Operations at WBD Sports Europé

De nya funktionerna för streamingtjänsten Max inkluderar:

Enkel återblick av olympiska ögonblick
Med hjälp av tidsmarkörer kommer det vara enkelt att gå tillbaka och njuta av varje ögonblick, vilket säkerställer att olympiska händelser kan bevittnas av en så bred publik som möjligt. Funktionen är tillgänglig för webb- och mobilanvändare och täcker ett brett utbud av sporter, inklusive beachvolleyboll, volleyboll, handboll, tennis, fotboll, sjumannarugby, friidrott, simning, bancykling, landsvägscykling, mountainbike, boxning, basket, judo och artistisk gymnastik.

Avisering för guldmedalj
Vid streaming via mobil eller webbläsare på Max kan användarna ställa in aviseringar för när guldmedaljer är nära att vinnas. Prenumeranter kan då enkelt skifta mellan sändningar för att inte missa när historia skrivs och sedan enkelt byta tillbaka till den ursprungliga sändningen.

Lista med pågående livesändningar
När användare tittar på ett evenemang kan de ta fram en lista som visar andra pågående livesändningar. Detta möjliggör enkel navigering i appen och sömlös övergång mellan evenemang.

”Min Lista”
Max-användare kan lägga till specifika evenemang i en personlig lista, vilket skapar ett anpassat olympiskt schema för en smidigare översikt och utan risker att missa några höjdpunkter under de 19 tävlingsdagarna.

Lokala historier
Utöver att Max erbjuder upp till 20 språkval för de flesta tävlingar, med 400 av de mest passionerade expertkommentatorerna från olika länder, kommer tittarna också att ha tillgång till dedikerade sidor med videor om lokala olympiska atleter, både live, kommande och on-demand. On-demand-videor innebär att tittarna kan se innehållet när de vill, vilket ger flexibilitet att titta vid en tidpunkt som passar dem bäst.

Olympiska spelen ingår i alla abonnemangsformer på streamingtjänsten Max
Med den reklambaserade Max Basic-planen och Standard-planen kan två användare streama innehåll samtidigt. Premium-planen erbjuder den bästa användarupplevelsen med möjligheten att streama på fyra enheter samtidigt samt möjligheten att ladda ner upp till 100 titlar för att titta offline och på språng.

Olympiska hjältar och älskade karaktärer skapar det ultimata erbjudandet
Prenumeranter till Max kan njuta av de olympiska spelen tillsammans med det mest fängslande innehållet för hela familjen som House of the DragonThe Last of Us och White Lotus, samt storfilmer som BarbieWonkaAquaman and the Lost Kingdom och Harry Potter- och Sagan om ringen-franchiserna. Dessa erbjuds genom kanaler, nätverk och varumärken som Warner Bros. movies, HBO, DC, Discovery Channel, TLC och Cartoon Network.

Streamingupplevelse av högsta kvalitet
Oavbruten bevakning av den historiska öppningsceremonin på floden Seine samt avslutningsceremonin på ikoniska Stade de France, kommer att kunna streamas på alla marknader i HDR.

Efter de senaste olympiska sommarspelen som Discovery sände, noterades ett rekordstort engagemang för Tokyo 2020, med över 175 miljoner tittare på TV och digitalt, vilket är 13 gånger fler än PyeongChang 2018. Nästan 200 miljoner ytterligare tittare följde spelen genom partnerkanaler med vilka Discovery ingick underlicensavtal, inklusive 45 nationella gratiskanaler runt om i Europa.

Följ Warner Bros. Entertainment Nordic AB

Senaste pressmeddelandena från Warner Bros. Entertainment Nordic AB