Jesper Norberg är klar för Ekonomikanalen EFN

Analytikern och förvaltaren, som klev in i tv och gjorde fler än 700 avsnitt av “Börslunch”, gör comeback som programledare.

– Det känns oerhört inspirerande att få jobba med Sveriges bästa ekonomiredaktion, säger Jesper Norberg.

Jesper Norberg

Från 2015 var Jesper Norberg programledare för “Börslunch”. Nu återvänder han till Ekonomikanalen.

Tidigare i år återvände även Gabriel Mellqvist från DiTV.

– Det är ett gott betyg till såväl redaktionen på EFN som ambitionerna i vår nysatsning att Jesper Norberg väljer att komma tillbaka med sin stora börskompetens och TV-vana. Han var mycket uppskattad av publiken och vi vill gärna möta deras önskan att få ta del av börs-tv med honom, säger Leo Lagercrantz, publisher på EFN.

Efter en lång karriär i finansbranschen har Jesper Norberg jobbat på EFN och sedan DiTV samt Placera.

– Mot bakgrund av allting som händer på finansmarknaderna och allt som händer globalt, såväl ekonomiskt som geopolitiskt, kände jag att det var svårt att sitta kvar på sidlinjen, säger Jesper Norberg.

På EFN Ekonomikanalen blir Jesper Norberg kollega med Gabriel Mellqvist, samt med bland andra nyförvärv Henrik Mitelman, som korats till såväl ”Sveriges främste ekonomijournalist” som ”Bästa ekonomijournalist: alla kategorier”, och Katrine Kielos-Marçal som utsetts till en av “Årets kvinnor” av BBC.

Om EFN

EFN, som producerar videor och podcasts om privatekonomi, aktiemarknaden, boendeekonomi och hållbarhet, är ett dotterbolag till Handelsbanken. Kanalen är reklamfri och allt material är gratis att ta del av.