Gustaf Landin är ny vd för ISS Sverige

Gustaf Landin är ny vd för ISS Facility Services AB. Han har sedan mars 2024 varit tillförordnad vd och tillträdde den ordinarie rollen den 1 augusti 2024.

Gustaf Landin, ny vd för ISS Sverige

Jag är glad att vi hittat den rätta kandidaten internt i företaget. Gustaf har en djup förståelse för vårt företag, gedigen erfarenhet från verksamheten och ett bevisat starkt ledarskap. Vi är övertygade om att Gustaf kommer att leda utvecklingen av ISS Sverige till nya framgångar, säger Carl-Fredrik Bjor, CEO Northern Europe and UK & Ireland, Group Executive Vice President på ISS A/S.

Gustaf rekryterades till ISS för 11 år sedan och har sedan dess haft en rad olika ledande roller både i ISS Sverige och inom den globala koncernen ISS A/S. De senaste tre åren har han varit Chief Operating Officer (COO) på ISS Sverige.

Jag är hedrad och glad för det fortsatta förtroendet. ISS är ett ledande företag inom facility management och workplace experience och jag ser fram emot att leda ISS Sverige in i nästa fas i att leverera integrerade fastighetstjänster till våra kunder, och bidra till att skapa världens bästa platser. Tillsammans med ledningsgruppen och närmare 7 000 kunniga och engagerade kollegor, kommer vi att utveckla företaget och leverera på våra ambitiösa planer i enlighet med vår OneISS-strategi, säger Gustaf Landin.

Gustaf är 42 år, bor i Sollentuna med sin familj, och är civilingenjör med examen från Linköpings universitet. I rollen som vd efter träder han Andreas Thorling, som tidigare i år lämnade ISS-koncernen efter närmare 20 år för nytt uppdrag externt.

Vid frågor, vänligen kontakta presskontakt@se.issworld.com  +46 (0)73 436 68 08.

Kontakter

ISS är ett ledande företag inom facility management och workplace experience. Vi skapar platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. I Sverige är vi över 6 000 medarbetare och finns i hela landet. Globalt är vi cirka 350 000 medarbetare.