Lidl Sverige

Topptestade kräftor till kampanjpris

Dela

Lagom till sommarens kräftskivor erbjuder Lidl topptestade kräftor till kampanjpris. Så ladda upp inför årets största skaldjursfrossa med Fiskeriets vildfångade spanska kräftor som topptestats av recept.se-panelen.

Med augusti kommer kräftskivor – härliga kvällar med hattar på sned, västerbottenpajer och skaldjur i mängd. Recept.se har testat åtta kräftor för att du ska hitta några riktigt goda till kalaset. Fiskeriets vildfångade spanska kräftor får 4 av 5 i betyg och klassas som ett fynd.

–Självklart vill vi erbjuda våra kunder riktigt goda och prisvärda kräftor till skivorna. Att testpanelen uppmärksammar dem både för kräftornas fina kvalitet och pris är jätteroligt, säger Robert Stekovic, inköps- och marknadsdirektör på Lidl Sverige.

Fiskeriets vildfångade spanska frysta kräftor har ett ordinarie pris på 129 kronor för 700 gram. Under vecka 32 säljs de till kampanjpris, 99 kronor.

Fiskeriets kräftor, medium, spanska vildfångade (fyra av fem)

Motivering:

”Kräftorna har rödbrun färg med hårt skal. God sälta med underton av sött.”

”Uppfyller alla krav på goda kräftor. Fynd!”

Kontakter

Om oss

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Lidl stärker sitt internationella engagemang för medveten kosthållning tillsammans med WWF21.1.2025 08:01:00 CET | Pressmeddelande

Lidl fortsätter att engagera sig för en medveten kosthållning genom att ytterligare anpassa sitt produktsortiment i enlighet med Planetary Health Diet (PHD)* fram till 2050. Målet är att öka andelen sålda växtbaserade livsmedel – såsom växtbaserade proteinkällor, fullkornsprodukter samt frukt och grönt – med 20 procent jämfört med 2023. Som första dagligvarukedja att tillämpa WWF:s metodik i alla 31 länder med Lidl-butiker vill Lidl skapa transparens kring sitt produktsortiment och guida konsumenten till mer miljömedvetna och hälsosamma val.

Lidl Sverige halvvägs mot målet om mindre socker och salt15.1.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Senast 2025 ska Lidl Sverige ha minskat socker- och salthalten i egna märkesvaror med 20 procent, jämfört med 2015. Nu är livsmedelskedjan halvvägs mot målet. – Vi vet att minskat socker- och saltintag är viktigt för att främja folkhälsan, och därför vill vi erbjuda konsumenterna det bästa sortimentet för en hälsosam livsstil, säger Mia Brodén Borgvall, kvalitetschef på Lidl Sverige.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye