Lidl Sverige

Topptestade kräftor till kampanjpris

Dela

Lagom till sommarens kräftskivor erbjuder Lidl topptestade kräftor till kampanjpris. Så ladda upp inför årets största skaldjursfrossa med Fiskeriets vildfångade spanska kräftor som topptestats av recept.se-panelen.

Med augusti kommer kräftskivor – härliga kvällar med hattar på sned, västerbottenpajer och skaldjur i mängd. Recept.se har testat åtta kräftor för att du ska hitta några riktigt goda till kalaset. Fiskeriets vildfångade spanska kräftor får 4 av 5 i betyg och klassas som ett fynd.

–Självklart vill vi erbjuda våra kunder riktigt goda och prisvärda kräftor till skivorna. Att testpanelen uppmärksammar dem både för kräftornas fina kvalitet och pris är jätteroligt, säger Robert Stekovic, inköps- och marknadsdirektör på Lidl Sverige.

Fiskeriets vildfångade spanska frysta kräftor har ett ordinarie pris på 129 kronor för 700 gram. Under vecka 32 säljs de till kampanjpris, 99 kronor.

Fiskeriets kräftor, medium, spanska vildfångade (fyra av fem)

Motivering:

”Kräftorna har rödbrun färg med hårt skal. God sälta med underton av sött.”

”Uppfyller alla krav på goda kräftor. Fynd!”

Kontakter

Om oss

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Lidl Sverige gör ”vardagshjälte” till insamlingsmotor för Sveriges Stadsmissioner1.12.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Liksom tidigare år fortsätter Lidl Sverige sitt julengagemang till förmån för Sveriges Stadsmissioner. Samarbetet, som har pågått sedan 2019, fokuserar på att stötta utsatta familjer i kampen mot matfattigdom genom ett direkt bidrag från försäljningen av en älskad vardagsprodukt: potatisen. Dessutom doneras biljetter till Melodifestivalturnén för att sprida glädje i hela landet.

Matriket är bäst i test i stort test av julskinka 2025!28.11.2025 07:00:00 CET | Nyheter

Matriket "Färdigkokt julskinka med svål" har utsetts till vinnare och fått toppbetyget 5 av 5 i Recept.se:s stora test av julskinkor 2025. Skinkan, som beskrivs som "näst intill perfekt", delar förstaplatsen med Dalsjöfors. I samma test fick även vår Julskinka Premium från Matriket ett mycket bra betyg med 4 av 5. Vi är stolta över att kunna erbjuda julbordets mittpunkt av högsta kvalitet till våra kunder.

Lidl lanserar internationell julkampanj: uppmanar till värme och omtanke – varje dag3.11.2025 09:00:00 CET | Pressmeddelande

Lidl inleder julen med en stor, internationell julkampanj som sträcker sig över samtliga 31 verksamhetsländer. Kampanjen utgör en strategisk fortsättning på Lidls övergripande varumärkeskampanj. Genom att koppla utbudet av prisvärda varor till ett bredare ansvar för människor och miljö, vill Lidl inspirera kunderna att låta julens budskap om generositet och omtanke även prägla resten av året.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye