IndustryWomen

En ny era för jämställdhet inom industrin

IndustryWomen är ett initiativ dedikerat till att skapa en jämställd industri och främja en inkluderande och rättvis arbetsmarknad. Grundaren Therese Hammarstedt, med en lång erfarenhet inom mansdominerade yrken, startade IndustryWomen för att bryta ner gamla strukturer och normer och forma framtidens arbetsplatser.

Therese Hammarstedt, VD och grundare IndustryWomen

För IndustryWomen är det av yttersta vikt att alla medarbetare, oavsett kön, känner sig värdefulla och uppskattade. Idag är 23% av de anställda inom den svenska industrin är kvinnor, enligt SCB. Detta understryker det akuta behovet av initiativ som IndustryWomen för att främja jämställdhet och skapa förändring och vision om en mer rättvis arbetsmarknad.

"Vi tror på kraften i jämställdhet och inkludering. Genom att arbeta tillsammans kan vi skapa en industri där kön inte spelar någon roll och där varje medarbetare känner sig värdefull och uppskattad," säger Therese Hammarstedt, VD och grundare av IndustryWomen.

Målet med IndustryWomen är att skapa arbetsplatser som inte bara är konkurrenskraftiga och framgångsrika, utan också rättvisa och inkluderande. Detta uppnås genom att matcha rätt kompetens med lediga tjänster inom mansdominerade branscher, inklusive executive search och interimslösningar. De främjar en kultur av kontinuerligt lärande och utveckling genom skräddarsydda utbildningar och ger stöd vid anställningsprocesser.

Det stödjande nätverket IWtogether, som är särskilt utformat för kvinnor inom industrin, främjar både personlig och professionell utveckling genom olika nätverksträffar och aktiviteter. Dessutom erbjuder IndustryWomen omfattande rådgivning och stöd till företag för att utveckla hållbara strategier för jämställdhet och mångfald, samt social hållbarhet enligt ESRS inom CSRD.

"Vår vision är att varje företag inom industrin ska vara en plats där jämställdhet och respekt är självklarheter," Genom att samarbeta med ledande organisationer, kommuner, skolor och universitet strävar vi efter att skapa en arbetsmiljö där alla medarbetare har lika möjligheter att lyckas, tillägger Therese"

För mer information eller för att boka en intervju vänligen kontakta Therese Hammarstedt.

Låt oss tillsammans skapa en mer jämställd och konkurrenskraftig industri!

Om oss

IndustryWomen grundades med målet att bygga en jämställd industri där kön inte spelar någon roll. Med fokus på strategisk rekrytering, kompetensförsörjning och nätverksbyggande arbetar IndustryWomen för att skapa attraktiva och trygga arbetsplatser. Tillsammans med sina partners, klienter och nätverksmedlemmar, fortsätter IndustryWomen att driva en positiv och varaktig förändring inom industrin.

Följ IndustryWomen

Senaste pressmeddelandena från IndustryWomen