Playoff-spel mot Luxemburg på Nationalarenan Gamla Ullevi

Den 29 oktober spelar det svenska damlandslaget i fotboll mot Luxemburg på Nationalarenan Gamla Ullevi. Matchen ingår i den första rundan av playoff-spelet och jakten på en EM-plats nästa sommar. Biljetterna släpps den 27 augusti klockan 12.

Sveriges match mot England på Nationalarenan den 16 juli slog publikrekord med 16 608 supportrar på plats.

– Efter publiksuccén senast ser vi fram emot att välkomna landslaget tillbaka till Göteborg! Det blir första gången vi får se ett möte mot Luxemburg på Nationalarenan och vi önskar Sverige varmt lycka till på resan mot EM, säger Henrik Jutbring, evenemangschef på Got Event.

Så här skriver Svenska Fotbollförbundet

Luxemburgmatchen spelas på Gamla Ullevi

Den 29 oktober 19.00 spelas hemmamatchen i dubbelmötet mot Luxemburg, i EM-kvalets playoff-runda 1. Nu står det klart att matchen avgörs på damlandslagets nationalarena Gamla Ullevi i Göteborg, och att biljetterna till matchen släpps den 27 augusti 12.00.

- Vi ser fram emot att få spela framför hemmapubliken i Göteborg igen, säger förbundskapten Peter Gerhardsson.

Den 19 juli genomfördes lottningen av damernas playoff-spel under hösten, i den fortsatta jakten på en plats i EM-slutspelet i Schweiz nästa sommar. När samtliga lotter var dragna stod det klart att Luxemburg står för motståndet i playoff-spelets första runda, med matchdagar 25 och 29 oktober.
Damlandslaget inleder på bortaplan innan returmatchen på hemmaplan alltså avgörs den 29 oktober. Nu är det klart att matchen den 29 oktober kommer spelas på landslagets nationalarena Gamla Ullevi i Göteborg, med avsparkstiden bekräftad till 19.00.

- Vi ska göra allt för att i den viktiga hemmamatchen mot Luxemburg ta det första steget i playoff-spelet mot EM nästa sommar. Skönt att detaljerna för matchen nu är klara och det känns bra att få återvända till Gamla Ullevi där vi alltid känner stort stöd från publiken, säger förbundskapten Peter Gerhardsson och avrundar:
- Senast mot England slogs publikrekordet för en damlandskamp när 16 608 supportrar hejade fram oss, och vi ser fram emot att få spela framför hemmapubliken i Göteborg igen, säger förbundskapten Peter Gerhardsson.