Damkronorna spelar Women's Euro Hockey Tour i Kloten, Schweiz, 29-31 augusti.

Ulf Lundberg, förbundskapten för Damkronorna, har tagit ut truppen som ska spela Women’s Euro Hockey Tour i Kloten, Schweiz 29-31 augusti.

– En kombination av stöttepelare och utmanare, i svallet efter sommarens Olympisk Offensiv-Camper. Som vanligt, fokus på dem som är disponibla. Vi ska visa att vi kan lira med en härlig aktionssnabbhet och smartness i hög intensitet, säger Ulf Lundberg, förbundskapten för Damkronorna.

Truppen

15.30 Sverige – Finland

31 augusti
13.30 Sverige – Tjeckien

Samtliga matcher spelas i Swiss Arena i Kloten och sänds i SVT.

Svensk Ishockey – tillsammans tar vi ansvar och skapar passion, framgång och glädje i vardagen. Svenska Ishockeyförbundet bildades den 17 november 1922. Medlem i Sveriges Riksidrottsförbund sedan starten och i Internationella Ishockeyförbundet (IIHF) sedan 1912. Vi är en av de mest framgångsrika idrotterna i Sverige och en av de mest framgångsrika inom vår idrott i världen. Det ska vi fortsätta att vara. Svensk Ishockey ska också vara en samlande kraft och bidra till att bygga vårt framtida samhälle. Svenska Ishockeyförbundet är ett av Sveriges största idrottsförbund med 392 föreningar i 22 distrikt och drygt 68 000 spelare och domare. 2 301 ishockeylag samsas i 363 ishallar runt om i landet. Om Svenska Ishockeyförbundets pressmeddelanden Den som vill ändra, lägga till eller ta bort E-postmottagare meddelar detta till info@swehockey.se