Skansen och Garbergs vinner DN Reklamcupen 2024 med varumärkesstärkande kampanj
Skansen och Garbergs har utsetts till vinnare av DN Reklamcupen 2024. Kampanjen hyllas för sin förmåga att stärka Skansens varumärke genom att inkludera flera viktiga aspekter som familjevänlighet och biologisk mångfald.

DN Reklamcupen har under sommaren genomförts för 21: året i rad med totalt 32 deltagande bidrag. I finalen möttes Skansen tillsammans med Garbergs och och ST1 tillsammans med Garbergs. En enig jury utsåg Skansen tillsammans med Garbergs till vinnare.
– Idéen löser en ”riktig kundbrief” som är större än bara ett enskilt tävlingsbidrag. Det är en stor idé i ett kondenserat format som bygger varumärket Skansen på ett eminent sätt genom att lyckas få in flera olika parametrar. Bland dem att de finns till för familjer, att man kan gå dit tillsammans och att Skansen bland annat bidrar till överlevnaden av den biologiska mångfalden, säger Jenny Kaiser, juryordförande och vd på Åkestam Holst NoA.
Hon menar att Skansen och Garbergs tagit fram en kampanjidé som är väldigt starkt visuellt utformad och med hög hantverkshöjd. Det är något som dock många andra bidrag i årets tävling också hade.
– Efter att grundomgången var genomförd kunde vi alla i juryn konstatera att årets tävlingsbidrag genomgående har varit mer visuellt drivna, till skillnad från de senaste årens mer copy-drivna bidrag. Det tycker vi är extra kul.
Bidragen i årets DN Reklamcupen har alla hållit en väldigt hög nivå, menar Paul Brandenfeldt, försäljningsdirektör på Bonnier News.
– Den kreativa kraften i reklambranschen lever i allra högsta grad och det finns många kunder där ute som vågar köpa kreativa idéer med högt underhållningsvärde och som är emotionellt drivande. Det bådar gott för reklambranschens fortsatta utveckling. Likaså är det glädjande att så många fortsätter att vara kreativa och hittar på nya spännande sätt att uttrycka sig i print.
Juryn i DN Reklamcupen 2024
Jenny Kaiser, VD Åkestam Holst NoA (ordförande)
Silla Levin, Chief Creative Officer ARC + Kurppa Hosk Communications
Ebba Grenninger, Creative Director och Vice VD Jung Relations
Johanna Hoffman-Bang, Creative Ape Creative Club
Anna Qvennerstedt, Independent Creative
Jenny Hagblom, Independent brand & Marketing Consultant
Mehrnaz Bejne, VD Garbergs
Josephine Wallin Ankarstrand, Creative Director Nord DDB
Filippa Wijkström, Head of Sales Bonnier News
Kontakter
Jenny KaiserJuryordförandeDN Reklamcupen 2024
jenny.kaiser@akestamholst.sePaul BrandenfeldtFörsäljningsdirektörBonnier News
Tel:072-588 25 91paul.brandenfeldt@bonniernews.seBilder
Med över 2.000 journalister är Bonnier News Sveriges ledande nyhetsaktör och Nordens största mediekoncern. Bland våra cirka 200 varumärken finns en rad av Sveriges största och mest välkända tidningar. Vår journalistik når varje dag ut till en publik bestående av 6 miljoner läsare, användare, lyssnare och tittare. Vi är stolta förvaltare av familjen Bonniers tradition av oberoende publicistik sedan 200 år och har deras uppdrag att förädla och utveckla vår roll i det svenska samhället.
Följ Bonnier News
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Bonnier News
Sara Fridholm ny chefredaktör för Falköpings Tidning1.4.2025 09:35:00 CEST | Pressmeddelande
Sara Fridholm har utsetts till ny chefredaktör och ansvarig utgivare för Falköpings Tidning. – Lokaljournalistik är både roligt och viktigt. Att, tillsammans med redaktionen, få fortsätta leverera journalistik som berör är något jag ser fram emot, säger hon.
Bonnier News: Stöd till medier i Ukraina hyllas20.3.2025 13:00:03 CET | Pressmeddelande
Bonnier News fortsätter att hjälpa lokaltidningar i Ukraina med pengar och utrustning och nu prisas engagemanget från Bonnier News och Ukrainian Media Fund. – Stort tack för det ovärderliga stödet till det fria ordet i Ukraina, sa ordföranden för Ukrainas journalistförbund när han lämnade över en särskild utmärkelse till Anders Eriksson, vd för Bonnier News.
Bonnier News lanserar egenutvecklad AI-assistent som ska förbättra kundmötet och förenkla annonsörers beslutsprocess20.3.2025 10:00:00 CET | Pressmeddelande
Bonnier News lanserar en unik egenutvecklad AI-assistent, som med avancerad teknologi ska hjälpa koncernens annonssäljare att ge annonsörerna bättre råd och insikter, vilket ska leda till mer välgrundade medieköp. – Ambitionen är att vår nya AI-assistent kommer att förbättra samarbetet med och förenkla beslutsprocessen för våra annonsörer, säger Dilem Güler, affärsutvecklingschef på Bonnier News.
Ägaravtalet signerat - NWT Media och Bonnier News Local redo för partnerskap17.3.2025 08:15:00 CET | Pressmeddelande
NWT Media och Bonnier News Local har formellt signerat avtalet om korsvist ägande mellan koncernerna. – Vi är glada över att ha avtalet i hamn och ser fram mot att tillsammans kunna stärka den svenska lokaltidningsmarknaden, säger Sture Bergman, vd NWT Gruppen och Anders Eriksson, vd Bonnier News i en gemensam kommentar.
Ida Stiller ny chefredaktör på Länstidningen Östersund11.3.2025 09:00:00 CET | Pressmeddelande
Bonnier News Local har utsett Ida Stiller till ny chefredaktör på Länstidningen Östersund. Hon efterträder Peder Edvinsson som väljer att gå vidare till en roll som reporter på tidningen.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum