Stort intresse för Einar Mattssons totalförvaltning av fastigheter

Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB fortsätter arbetet att utveckla helhetserbjudandet till förvaltningskunderna. Här är tjänsterna kring olika delar inom hållbarhet som klimatanpassning, trygghet och ekonomi populära.

Bild på välskött gammal fastighet och på affärsutvecklingschef Emma Beck-Friis
Kollage med foto från Einar Mattsson och Åke Gunnarsson/VUE

– Vi har under många års tid byggt erfarenhet, kompetens och en organisation inom alla områden kopplade till fastighetsägandet. Nu har vi förstärkt styrningen, processerna och rapporteringen så vi kan fortsätta vara en personlig, en effektivare och en mer heltäckande leverantör. Ett mer komplett erbjudande, säger Emma Beck-Friis, affärsutvecklingschef på förvaltningsbolaget.

Tjänster för en hållbar affär
Det rådande marknadsläget kräver ett ökat fokus på fastighetsägarens driftnetto, ett arbete som innebär noggrann planering och uppföljning gentemot budget och underhållsplan. Här har Einar Mattsson stora möjligheter att bidra till kundens affär. Dels genom grunderbjudandet som handlar om att driva fastighetsaffären, dels i form av tjänster och kunskap kring exempelvis energibesparingar, uppdatering av underhållsplaner, underlag för att förhandla lånevillkor och inte minst trygghetsarbete.

– Många är nyfikna på hur Einar Mattsson bedriver sitt hållbarhetsarbete. Som koncern har vi kommit en bit framåt och hjälper gärna våra förvaltningskunder i deras processer. Förebyggande arbete för att nå social och ekonomisk hållbarhet är andra exempel på områden där vi kan hjälpa till, baserat på det arbete vi utför på Einar Mattssons fastighetsbestånd. Klimatanpassning av fastigheter är ett annat sådant område, berättar Emma.

Arbete för tryggare fastigheter
Vapenvåld och sprängningar har skapat oro i alla delar av Storstockholm. För fastighetsägare och bostadsrättsföreningar är det omöjligt att inte påverkas av gängkriminaliteten.

– Oron är stor och befogad, men det går att göra en hel del i förebyggande syfte. En personlig och närvarande förvaltning är grunden för trygghet i och omkring en fastighet, och vid behov utreder vi också olaga andrahandsuthyrning och genomför kontraktssaneringar, säger Emma.

Förmågan att hantera kriser har också blivit en angelägen fråga. Stora aktörer har krisorganisationer men i mindre fastighetsbolag och bostadsrättsföreningar är det inte lika lätt. Även här har Einar Mattsson kunskapen och resurserna.

– Vi kan erbjuda en erfaren krisorganisation som är medietränad och vet vad som behöver göras i händelse av kris. I oroliga tider är det skönt att veta att sådant finns på plats.

Utemiljöer som uppskattas
En välskött fastighet förtjänar en lika välskött utemiljö. Därför finns Einar Mattssons utemiljögrupp. Med sitt långsiktiga och systematiska arbetssätt, och en stor dos omtanke om de boende, skapar de förutsättningar för trygga, trivsamma och hållbara utemiljöer.

Hos Einar Mattsson är ett personligt och kundnära arbetssätt en självklarhet. Den senaste kundundersökningen gav återigen värdefull återkoppling från kunderna och fina betyg, se Aktiv Bo-resultatet här. Nu senast valde Vasakronan totalförvaltning från Einar Mattsson.

Med den fina återkopplingen jobbar Emma och alla teamen vidare med att vässa erbjudandet ytterligare.

Om Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB
Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB förvaltar drygt 14 000 bostäder samt kommersiella lokaler till ett värde om 56 miljarder kronor. Bolaget förvaltar bostäder och lokaler för en bred och etablerad grupp av fastighetsägare såväl som Einar Mattssons över 6 000 egna bostäder. Med ett långsiktigt perspektiv på fastighetsaffären och gedigen kunskap erbjuder Einar Mattsson fastighetsägare en trygg, personlig och proaktiv förvaltning i syfte att utveckla kundens fastighetsvärden. Bolaget är en del av Einar Mattsson-koncernen som har varit verksam på Storstockholms bygg- och fastighetsmarknad sedan 1935. Koncernens övriga verksamheter utgörs av fastighetsägande, byggproduktion, projektutveckling och övriga investeringar.

”Det finns en stark företagskultur som värdesätter kvalitet här” — fredagsporträttet med Adiam Mengstu23.8.2024 10:00:00 CEST | Blogginlägg

Klok, metodisk och med ett betryggande lugnt kroppsspråk lotsar ekonomen Adiam Mengstu oss kollegor rätt i redovisningsfrågor. Att bli ekonom var ett självklart val, och förhoppningsvis får hon utökat ansvar med tiden i den familjeägda fastighetskoncernen. I dagens fredagsporträtt berättar vår kulturintresserade basketspelande kollega Adiam vilken låt som går på repeat i hörlurarna.

”Du som individ har betydelse här” — fredagsporträttet med Fanny Sterner16.8.2024 10:00:00 CEST | Blogginlägg

En energispridare av rang, med storslagen servicekänsla och ett av koncernens gladaste leenden – det har receptionisten Fanny Sterner. Med klokhet, erfarenhet från utlandsboende och livsglädje går Fanny till jobbet på Einar Mattsson-koncernen varje dag. Solna-korv, musik och picknick med vännerna har betydelse i Fannys liv, liksom att vara både framför och bakom en kamera … eller på en scen. Lär känna Fanny i dagens fredagsporträtt: