CUPRA avslöjar nya CUPRA Terramar inför världspremiären under den 37:e upplagan av America's Cup

Dela

Väntan är nästan över. Nedräkningen på CUPRA Cube vid Barcelonas strand markerar starten för den 37:e upplagan av America’s Cup. Idag presenteras nya CUPRA Terramar, tävlingens officiella bil, inför sin världspremiär den 3 september.

  • Nya CUPRA Terramar är en sportig och elektrifierad SUV som hyllar den legendariska motorbanan Terramar i Stiges.
  • CUPRA Terramar representerar CUPRAs nya designspråk med ett självsäkert och kraftfullt uttryck.
  • Idag markerar CUPRA Cube på Barcelonas strand starten av Louis Vuitton 37th America’s Cup, där de första detaljerna om CUPRA Terramar avslöjas inför världspremiären.
  • Följ världspremiären via YouTube den 3 september kl. 12:15, https://youtube.com/live/044s9WOkMyM?feature=share

Under de kommande dagarna kommer timern på CUPRA Cube att avslöja fler detaljer om varumärkets senaste modell, CUPRA Terramar. Den kommer även att ge aktuell information om tävlingarna, resultat och ställningar, så att fansen alltid är uppdaterade.

Nya CUPRA Terramar är skapad för att ta CUPRA till toppen av det snabbast växande segmentet i Europa. Denna elektrifierade SUV är en hyllning till motorbanan Terramar i Sitges, där CUPRA först lanserades, och är en symbol för en ny era. Med det nya CUPRA-designspråket förenar den känsla och prestanda på ett sätt som fångar bilentusiaster.

Med ett unikt CUPRA-DNA, ett självsäkert och kraftfullt utseende, integrerar den nästa generations laddhybridteknik, ökad digitalisering och hållbara funktioner, samtidigt som körupplevelsen förhöjs.

Världspremiären av CUPRA Terramar blir ett minnesvärt evenemang som samlar CUPRA Tribe för att fira början av en ny era för varumärket, i en tävling där det inte finns någon andra chans.

Eventet kommer att livesändas den 3 september kl. 12:15 på YouTube: https://youtube.com/live/044s9WOkMyM?feature=share

Nyckelord

Kontakter

CUPRA är en okonventionell utmanare som förenar stimulerande design, elektrifiering och prestanda för att inspirera världen från Barcelona. CUPRA, som lanserades 2018, har blivit ett av Europas snabbast växande bilmärken och har ett globalt nätverk av specialiserade återförsäljare.

CUPRA bevisar att elektrifiering och prestanda är en perfekt match, och år 2023 nådde varumärket nya höjder med över 230 000 levererade fordon. Varje lansering av en ny modell har markerat en milstolpe när det gäller att definiera varumärkets karaktär, en utmanande och originell design: CUPRA Ateca, en unik modell i sitt segment, CUPRA Leon, den första elektrifierade modellen tack vare plug-in hybrid teknik, CUPRA Formentor, den första modellen som utvecklats exklusivt av märket, och företagets mest sålda fordon hittills; och CUPRA Born, märkets första 100% eldrivna modell.

CUPRA är FC Barcelonas officiella bil- och mobilitetspartner, World Padel Tours premiumsponsor och officiell sponsor för eSports Club Finetwork KOI. CUPRA är också mycket stolta över att delta i racingtävlingen Formula E. CUPRA Tribe består av en grupp ambassadörer som vill vara förändringens drivkraft. Bland dess medlemmar finns Oscars-nominerade filmregissören J.A. Bayona, Formula E föraren Lucas Di Grassi, gatukonstnären TV-Boy, den tyske målvakten Marc ter Stegen och samt tvåfaldigt Ballon d'Or- och Best FIFA Award-vinnaren Alexia Putellas

Följ CUPRA Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från CUPRA Sverige

SEAT-koncernen uppvisar ett rekordresultat på 633 miljoner euro i en omvärld som kräver ökad flexibilitet för framtiden13.3.2025 16:28:30 CET | Pressmeddelande

SEAT-koncernen har presenterat sina finansiella resultat för 2024 samt sina framtida strategiska mål för att möta de pågående utmaningarna inom fordonsindustrin. Förra året uppvisade koncernen enligt International Financial Reporting Standards (IFRS) ett rekordresultat på 633 miljoner euro, vilket motsvarar en ökning med 1,3 % jämfört med 2023. Årsomsättningen växte till rekordhöga 14,5 miljarder euro, 1,4 % mer än föregående år. Försäljningsresultatet förblir stabil på 4,4 %. Resultaten stärker koncernens förtroende för styrkan i sin strategi för att möta nuvarande och framtida utmaningar. "Efter ett mycket intensivt år har vi haft de bästa finansiella resultaten i vår historia. 2024 års rekordsiffror är en konsekvens av vårt arbete under de senaste 5 åren för att bygga en mer lönsam framtid för vårt företag. Det är dock tydligt att den trefaldiga utmaningen med inbromsningen av BEV, ökad konkurrens från Kina och ett instabilt tarifflandskap är betydande och kräver mer flexibilitet nä

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye