Håkan Hellström återintar Ullevi nästa sommar

Den 6 juni 2025 kommer Håkan Hellström tillbaka till Ullevi för sin tionde konsert på arenan. Biljetterna släpps på fredag den 30 augusti klockan 10.

2022 blev Håkan Hellström den första att göra hela fyra Ullevikonserter under en och samma sommar. Dessutom slog den avslutande konserten publikrekord då nästan 72 000 personer fyllde arenan. Nästa sommar är han äntligen tillbaka igen!

– Efter tro och tvivel, förhoppningar och regnbågar utbrister vi: äntligen! Välkommen tillbaka till Ullevi, Håkan! Välkommen alla besökare, göteborgare och tillresta! Låt detta bli en fest som får hela staden att sjuda, säger Henrik Jutbring, evenemangschef på Got Event.

Så här skriver FKP Scorpio

Ullevi lever igen – Håkan Hellström är tillbaka 2025!

Ullevi har ekat tomt på konserter under sommaren 2024. Staden led och hade tråkigt; men nu reser den sig igen. Istället för att räkna ner till att sommaren tar slut, meddelar Håkan Hellström att vi kan börja räkna ner till dess verkliga början.

Håkan Hellström återvänder till Ullevi den 6 juni 2025. Biljetter släpps fredag 30 augusti klockan 10.00 via hakanhellstrom.se.

Håkan, som innehar samtliga pallplatser i publikrekord på arenan och ett svart bälte i utsålda konserter, kommer därmed göra sin tionde spelning på Ullevi. För detta kommer landet mötas, sjunga och dansa. Det sägs att Håkan har övat sin moonwalk i källare och vind, i gryning och fullmåne. Han är redo. Han har övat ett halvt liv för att vara så här ung.

”Det är en svindlande siffra att det är min tionde spelning på Ullevi för någon som tyckte att spelningen på Jazzhuset i maj 2000 var att passera målsnöret. Men sen svarar en röst i huvudet — skit i det nu, Håkan. Kör på bara, ursäkta dig inte, acceptera bara hur sjukt och stort livet blev.”, säger Håkan.

I 20 år har Håkan kämpat i takt, skapat fyrverkeri, eufori och eskapism. Nu är det dags att fira det som skapats. Han rör sig mot skyarna, väljer sin egen väg och är alltid på tå i ringen. En sak är säker; ingenting är så magiskt som sommarnatten, leendena och tårarna. Det bästa ligger framför oss.

”Ni som har vägarna förbi Göteborg, eller ni som aldrig sett oss, eller ni som vill se oss igen, kom gärna och dela kvällen med oss på scen! Vi kommer tyvärr inte ut i landet den här gången men vi ska försöka nå svindlande höjder i Göteborg denna sommarkväll. Längtar efter att ses, längtar efter att spela!”, säger Håkan.