Elgiganten gör en historisk satsning på idrotten tillsammans med ISP
Elgiganten tar ett historiskt kliv in i idrotten och ingår för första gången partnerskap med tre av Sveriges största fotbollsklubbar – Malmö FF, Djurgården Fotboll och IFK Göteborg. Investeringen innebär en strategisk möjlighet att nå ut till relevanta målgrupper på ett engagerande sätt.

Elgiganten går in som huvudpartner till Djurgården Fotboll och IFK Göteborg samt social media partner till Malmö FF. Genom partnerskapen stärker Elgiganten sin närvaro inom svensk idrott och markerar en ny era för företaget.
Idrotten innebär att Elgiganten kan attrahera relevanta målgrupper på ett meningsfullt och engagerande sätt då det finns många naturliga kopplingar mellan Elgigantens produkter och den vardag som både spelare och supportrar lever i. Tekniken spelar en allt viktigare roll i sportens värld, från träning och analys till hur supportrarna följer sitt lag.
För att säkerställa att denna satsning blir så framgångsrik som möjligt har Elgiganten valt att samarbeta med ISP Sport & Marketing, Sveriges ledande aktör för marknadsföring inom sport.
– Det känns spännande att Elgiganten tar klivet in i idrotten genom att samarbeta med tre av landets starkaste idrottsvarumärken. Det är klubbar i Sveriges största städer som engagerar människor runtom i hela landet, där en stor del av vår målgrupp ingår. Som marknadsledare ser vi fram emot att möta målgruppen på ett engagerande och värdeskapande sätt och bidra med mervärde, säger Karolina Åhs Karlsson, Head och Marketing & E-commerce på Elgiganten.
Andreas Ottermark, ansvarig för strategisk försäljning på ISP Sport & Marketing:
– Vi är givetvis stolta över att Elgiganten väljer att ta steget in i idrotten tillsammans med oss. Idrotten är en kraftfull mediekanal och genom att etablera värdeskapande partnerskap kan vi tillsammans skapa stor genomslagskraft. Vi ser fram emot att samarbeta med en marknadsledare som Elgiganten och att arbeta för att nå våra gemensamma mål.
Kontakter
Respina GholiniaPR and Communications Manager
Gäller endast pressförfrågningar från media. För övriga frågor och kundärenden vänligen kontakta kundtjänst.
Om oss
Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Bolaget är en av de aktörerna som omsätter mest inom detaljhandeln. Elgiganten etablerades i Sverige 1994 och har i dag närmare 3.700 anställda och 176 butiker och varuhus över hela landet. Här ingår även Elgiganten Phonehouse-butikerna som finns i såväl stadskärnor och gallerior. Elkjøp-koncernen, där Elgiganten ingår, är ett av Nordens största detaljhandelsföretag, med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Island, Grönland och Färöarna. Elkjøp-koncernen ägs av brittiska Dixons Carphone Plc - en av Europas största återförsäljare av hemelektronik.
LÄS MER OM:
Elgigantens sortiment och mer om bolagets hållbarhetsarbete.
Följ Elgiganten
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Elgiganten
Elgiganten bjuder in alla till digitalt julfirande18.12.2025 07:30:00 CET | Pressmeddelande
På julafton öppnar Elgiganten dörrarna till ett digitalt julfirande för alla som vill känna gemenskap – oavsett om man är ensam, sjuk eller bara vill ha sällskap innan sitt eget firande. Tillsammans med gamingprofilen L22 bjuder man in till fyra timmar av julstämning, julklappsutdelningar och samtal.
Elgigantens fond donerar julklappar till lokalsamhällen17.12.2025 07:30:00 CET | Pressmeddelande
Inför julen ökar behovet av stöd dramatiskt, det rapporterar flera hjälporganisationer i landet. Många oroar sig för att inte ha råd att fira jul eller ge julklappar till sina barn. Samtidigt fortsätter Elgiganten en mångårig tradition med att under julen minska digitalt utanförskap genom projektet Julfonden. Där får bolagets varuhus och butiker över hela landet donerar produkter till hjälporganisationer för att skapa en bättre jul.
Teknikprylarna som väntas bli julens stora favoriter10.12.2025 07:30:00 CET | Pressmeddelande
Efter en rekordstark Black Friday har Elgiganten analyserat sin egen försäljningsstatistik för att förutse vad som kommer ligga under granen i år. Trenden är tydlig: hårda klappar dominerar – från spelkonsoler och LEGO till hörlurar, smart belysning och glassmaskiner.
Black Friday-succé för Elgiganten – ökar omsättningen med 20 procent1.12.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Trots rapporter om en dämpad Black Friday i Sverige visar Elgiganten motsatsen. Årets kampanj blev den starkaste någonsin för hemelektronikkedjan, med en omsättningsökning på 20 procent. Vad som drivit omsättningen har varit en kombination av attraktiva erbjudanden, hög tillgänglighet och ett starkt intresse hos svenskarna att uppgradera hemmet med ny teknik.
Elgiganten ser rekordförsäljning av komponenter under Black Friday27.11.2025 07:30:00 CET | Pressmeddelande
Under årets Black Friday ser Elgiganten en historisk trend: årets satsning på komponenter för att bygga egna gamingdatorer har visat sig vara helt rätt. Från blygsam försäljning i fjol har segmentet exploderat och är nu näst största produktgruppen inom datorer – större än både konsoler och färdigbyggda datorer. Samtidigt slår gamingmarknaden rekord i Sverige och globalt.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum