Elgiganten

Elgiganten gör en historisk satsning på idrotten tillsammans med ISP

Elgiganten tar ett historiskt kliv in i idrotten och ingår för första gången partnerskap med tre av Sveriges största fotbollsklubbar – Malmö FF, Djurgården Fotboll och IFK Göteborg. Investeringen innebär en strategisk möjlighet att nå ut till relevanta målgrupper på ett engagerande sätt.

Elgiganten går in som huvudpartner till Djurgården Fotboll och IFK Göteborg samt social media partner till Malmö FF. Genom partnerskapen stärker Elgiganten sin närvaro inom svensk idrott och markerar en ny era för företaget.

Idrotten innebär att Elgiganten kan attrahera relevanta målgrupper på ett meningsfullt och engagerande sätt då det finns många naturliga kopplingar mellan Elgigantens produkter och den vardag som både spelare och supportrar lever i. Tekniken spelar en allt viktigare roll i sportens värld, från träning och analys till hur supportrarna följer sitt lag.

För att säkerställa att denna satsning blir så framgångsrik som möjligt har Elgiganten valt att samarbeta med ISP Sport & Marketing, Sveriges ledande aktör för marknadsföring inom sport.

– Det känns spännande att Elgiganten tar klivet in i idrotten genom att samarbeta med tre av landets starkaste idrottsvarumärken. Det är klubbar i Sveriges största städer som engagerar människor runtom i hela landet, där en stor del av vår målgrupp ingår. Som marknadsledare ser vi fram emot att möta målgruppen på ett engagerande och värdeskapande sätt och bidra med mervärde, säger Karolina Åhs Karlsson, Head och Marketing & E-commerce på Elgiganten.

Andreas Ottermark, ansvarig för strategisk försäljning på ISP Sport & Marketing:

– Vi är givetvis stolta över att Elgiganten väljer att ta steget in i idrotten tillsammans med oss. Idrotten är en kraftfull mediekanal och genom att etablera värdeskapande partnerskap kan vi tillsammans skapa stor genomslagskraft. Vi ser fram emot att samarbeta med en marknadsledare som Elgiganten och att arbeta för att nå våra gemensamma mål.

Om oss

Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Bolaget är en av de aktörerna som omsätter mest inom detaljhandeln. Elgiganten etablerades i Sverige 1994 och har i dag närmare 3.700 anställda och 176 butiker och varuhus över hela landet. Här ingår även Elgiganten Phonehouse-butikerna som finns i såväl stadskärnor och gallerior. Elkjøp-koncernen, där Elgiganten ingår, är ett av Nordens största detaljhandelsföretag, med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Island, Grönland och Färöarna. Elkjøp-koncernen ägs av brittiska Dixons Carphone Plc - en av Europas största återförsäljare av hemelektronik.

LÄS MER OM:
Elgigantens sortiment och mer om bolagets hållbarhetsarbete.

Följ Elgiganten

Senaste pressmeddelandena från Elgiganten

Elgiganten presenterar räkenskapsåret 2023/2024 – fortsätter att stärka sin position på marknaden27.6.2024 11:00:00 CEST | Pressmeddelande

Idag, den 27 juni 2024, presenterar Elgiganten i Sverige sitt resultat för 2023–2024. Trots ett utmanande år för detaljhandeln har Elgiganten fortsatt att stärka sin position på marknaden och satsat på flera nya områden. Bolagets totala omsättning uppgick till 15 562 000 000 SEK, och rörelseresultatet summeras till 107 MSEK. Kategorierna vitvaror och kök blev årets stora vinnare med en omsättningsökning på 3 % vardera.

DreamHack och Elgiganten bjuder in till årets upplaga av DreamHack Winter – över 50 000 deltagare förväntas besöka festivalen22.11.2023 09:50:00 CET | Pressmeddelande

Gamingfestivalen DreamHack Winter lockar såväl amatörer som e-sportsproffs och fler än 50 000 deltagare väntas dyka upp under helgen. Elgiganten, som är festivalens huvudsponsor, har i år en större butik än någonsin tidigare. På plats i Jönköping finns bland annat L22, Matinbum och den nya ambassadören FortniteFarmor som jobbar för att minska utanförskapet digitalt – både för äldre och barn.