Kids Östersund förskola blir en del av Pysslingen Förskolor

Förskolan Kids stärker sin verksamhet genom att bli en del av Pysslingen Förskolor, som är en del av AcadeMedia. Sammanslagningen innebär att en redan utmärkt förskola nu får ytterligare stöd och möjligheter att dela med sig och dra lärdom från över 100 andra förskolor inom Pysslingen. Övergången sker från och med den 2 september 2024.

Pysslingen Förskola

Pysslingen Förskolor är Sveriges äldsta och största friskoleföretag med drygt 100 förskolor i Stockholm, Mälardalen, Halmstad, Skåne och tre i Östersund. Förskolorna förenas av en stark värdegrund, kvalitetsarbete och ett omsorgsfullt lärande, med barnens bästa alltid i fokus. Pysslingen har sedan starten utmanat traditionella synsätt och drivit förskolans utveckling framåt. Kids Förskola i Östersund, som startade 2012, får nu möjlighet att dra nytta av detta omfattande nätverk.

– Kids är en fantastiskt fin förskola och vi är väldigt glada över förtroendet att få fortsätta driva och utveckla verksamheten. Här finns en familjär stämning där alla känner alla med engagerade vårdnadshavare. Vi välkomnar både barn, föräldrar som medarbetare och ser fram emot att få lära av Kids. Vi delar många gemensamma värderingar, inklusive tron på att förskolan lägger grunden till ett livslångt lärande där verksamheten är rolig, trygg och lärorik för alla barn. Vi ser med glädje fram emot vår framtida gemensamma resa och hälsar Kids välkomna till Pysslingen-familjen, säger Sara Lindberg, chef över Pysslingen Förskolor på AcadeMedia.

– Vi på Kids ser fram emot att bli en del av Pysslingen Förskolor och värdesätter möjligheten att kombinera det lokala perspektivet med fördelarna av att tillhöra något större. Inga drastiska förändringar kommer att ske, utan vi får möjlighet att bevara den lilla förskolans atmosfär samtidigt som vi drar nytta av samverkan och kvalitetsförsäkran i en större verksamhet – alltid med barnens bästa i fokus, säger Sofie Leopold Nilsson, tf rektor på Kids Förskola

Förskolan Kids i Östersund grundades 2012. Idag har verksamheten 17 medarbetare och 62 barn fördelat på 4 avdelningar.

Pysslingen Förskolor är Sveriges största förskoleföretag. Ända sedan starten år 1986 har vi utmanat befintliga synsätt drivit förskolans utveckling framåt. I dag är vi stolta över att vara en tydlig förebild inom många områden. Vi har 108 förskolor i Stockholm, Mälardalen, Östersund och Skåne med olika pedagogiska inriktningar och arbetssätt. Det som förenar dem är vår gemensamma värdegrund, vårt kvalitetsarbete och omsorgsfulla lärande. Läs mer på hemsidan, http://www.pysslingen.se.

Pysslingen Förskolor främjar hälsa och gemenskap - introducerar simskola9.7.2024 11:52:22 CEST | Pressmeddelande

Pysslingen Förskolor, som är en del av AcadeMedia, introducerar till hösten simskola för att lära barn i sina förskolor att simma och bli bekväma i vattnet under lekfulla, trygga och säkra förhållanden. Initiativet är en del av det rörelse- och hälsofrämjande arbete som ingår i konceptet "Sista året" med Pyss & Lings idrottsklubb och är kostnadsfritt. Syftet är att främja simkunnighet bland Sveriges yngsta så att fler kan ta del av sociala aktiviteter och känna gemenskap.