Nybyggda bostäder i Hemse redo för hyresgäster

Nu öppnar GotlandsHem intresseanmälan för de nybyggda bostäderna på Silvergatan i Hemse. En viktig nyhet för den som överväger att flytta till Hemse är att man behåller sina ködagar. Vi började bygga hösten 2023 och genomförde samtidigt ett omfattande renoveringsarbete i kvarterets befintliga lägenheter.

En illustration över nybyggda bostäder.

Fasader, tak, loftgångar och balkonger har fräschats upp och vi har vidtagit olika åtgärder för att minska energiförbrukningen. Totalt har vi byggt 16 nya lägenheter från ettor till femmor och alla utom två ettor har balkong eller uteplats.

–  Vi sålde vår fastighet i Havdhem 2021 just för att det skulle vara möjligt att bygga nytt och renovera i Hemse. Det känns fantastiskt roligt att vi nu är i mål med detta och att huset står på plats och är redo för nya hyresgäster, säger Lina Runander som är chef för kundservice.

En viktig nyhet för den som överväger att flytta till Hemse är att man behåller sina ködagar. Hyresgästen kan alltså flytta in i en ny bostad – utan att behöva börja om med att samla ködagar.

– Vi testar att köra systemet att man behåller sina ködagar för att fler ska våga ta steget att flytta till Hemse. Det är en åtgärd som vi hoppas ska bidra till att öka intresset för att bosätta sig utanför Visby, säger Lina Runander.

Lina Runander, chef Kundservice