Lena Hallengren besöker Växjö 2 september

Måndagen den 2 september besöker Lena Hallengren, Socialdemokraternas gruppledare i riksdagen, Växjö.

Lena Hallengren besöker introduktionsprogrammet på Teknikum, patologavdelningen på Växjö lasarett och  Bröstcancerföreningen.

Program:

14.15-15.15   Introduktionsprogrammet, Teknikum
Adress: Gamla Norrvägen 6-8, Växjö

Växjö följer den negativa nationella trenden med ett ökat antal obehöriga elever till gymnasiet. Introduktionsprogrammet utökas därför med en hel klass till hösten. Lena Hallengren kommer att träffa elever och lärare tillsammans med Magdalena G Grügiel, rektor på introduktionsprogrammen, Julia Berg, ordförande för utbildningsnämnden samt Malin Lauber, kommunstyrelsens ordförande.

15.30-16.30   Patologavdelningen, Växjö lasarett
Adress: Strandvägen 8, Växjö

Patologavdelningen arbetar framgångsrikt med AI för att känna igen och räkna tumörer. Lena Hallengren träffar läkare och sjuksköterskor som berättar om arbetet. Deltar gör också bland andra Sanda Beglerbegovic, verksamhetschef Patologavdelningen och Henrietta Modig Serrate, regionstyrelsens ordförande i Region Kronoberg.

18.00-19.00   Tal och samtal hos Bröstcancerföreningen
Adress: Sigfridssalen, Domkyrkocentrum, Gymnasiegränd 1, Växjö

Det finns möjlighet att delta under dagen för ackrediterade journalister. Föranmälan krävs. För frågor och föranmälan, kontakta ansvarig pressekreterare.

Presskontakt: Elin Aarflot, pressekreterare hos Lena Hallengren, 076-291 84 43, elin.aarflot@socialdemokraterna.se