If stärker sitt erbjudande inom insuretech tillsammans med House:ID
För många husägare kan det lätt bli en utmaning att hålla ordning på alla dokument, kvitton och byggdetaljer kopplat till bostaden. För att underlätta husägandet lanserar If nu en digital huspärm tillsammans med det svenska insuretech-bolaget House:ID, som även stöttar kunderna att tänka skadeförebyggande och ta hand om sitt hus på ett hållbart sätt.
För If är den nya satsningen ett sätt att ytterligare stärka den digitala kundresan. Tjänsten möjliggör ett långsiktigt hållbart bostadsägande med en bättre översikt över boendeekonomin, planering av renovering och rätt tid för underhåll. House:ID gör det ännu enklare att nå ut med experthjälp och personligt stöd till kunderna. Som ny husägare kommer de detaljer den tidigare husägaren delat med sig av att underlätta löpande underhåll och skadeförebyggande åtgärder i bostaden.
– Vår investering i House:ID är ett spännande steg i att kunna erbjuda våra kunder den bästa möjliga upplevelsen som bostadsägare. Vi tror starkt på att House:ID har potentialen att bli den ledande plattformen för privat bostadsägande där vi kan stärka våra kundrelationer och leva upp till vårt löfte gentemot våra kunder. Vi ser fram emot att arbeta tillsammans för att skapa nya värden för våra kunder och branschen i stort, säger Anders Skalmerud Sörbo, SVP Partnerships and New Business Opportunities på If.
En central del av House:ID är att användarna själva äger och styr över sin data. Användarna bestämmer vilka uppgifter som ska delas och med vem, vilket garanterar en trygg och transparent hantering. För försäkringsbolaget If innebär den samlade informationen att kunder kan få mer personligt anpassade råd och hjälp att ta hand om sitt boende.
– Vi är otroligt stolta över att ha If som strategisk partner. Vi delar verkligen synen på och viljan att hjälpa bostadsägare utifrån deras bostäders unika förutsättningar. Extra glädjande är att If ser fördelen i att bygga relationen på en neutral plattform där bostadsägaren bestämmer och har kontroll. Detta partnerskap ger If möjligheten att erbjuda en mer personaliserad och effektiv service, samtidigt som det bidrar till att skapa en tryggare och mer transparent framtid för alla bostadsägare, säger Pontus Andersson, VD på House:ID.
Mer om House:ID
House:ID har ett strategiskt samarbete med ÖFAB (koncernbolaget som också består av Svensk Fastighetsförmedling och Ordna Bolån) som också är delägare och tillsammans med If sätter grunden för att House:ID ska vara det självklara digitala valet för privatägda bostadsplattformar.
Vid frågor, vänligen kontakta:
Ifs presstjänst, press@if.se, 08 410 023 03
Kontakter
Pressfrågor
Tel:08-410 023 03press@if.seOm oss
If är Nordens största skadeförsäkringsbolag med cirka 3,7 miljoner kunder i Norden och Baltikum. Vi erbjuder bland annat bilförsäkring, hemförsäkring och barnförsäkring för privatpersoner samt olika typer av företagsförsäkringar för små och stora kunder. Koncernen har cirka 7 900 anställda.
If bildades 1999 när svenska Skandias och norska Storebrands skadeförsäkringsverksamheter fusionerades. If är helägt av den nordiska försäkringsgruppen Sampo.
Följ If Skadeförsäkring
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från If Skadeförsäkring
Rekordfå dödsfall förra julen – här är de mest olycksdrabbade vägarna16.12.2024 09:00:00 CET | Pressmeddelande
Förra julen omkom rekordfå personer i jultrafiken. Inför årets julhelg har If sammanställt statistik över de mest olycksdrabbade vägarna.
Urladdat startbatteri vanligaste orsaken till vägassistans för elbilar5.12.2024 08:30:12 CET | Pressmeddelande
Var tredje vägassistansuppdrag för If-försäkrade elbilar hittills i år har handlat om problem med startbatteriet. Vägassistanshjälp på grund av urladdat huvudbatteri är desto mer ovanligt. Det visar ny statistik från If och vägassistansbolaget Viking.
If låter familj testa varningssystem vid extremväder26.11.2024 08:41:02 CET | Pressmeddelande
Extremväder blir allt vanligare och ställer högre krav på husägare att rusta sina hem. För att möta denna utveckling har If tagit fram en testprodukt – Klimatvarnaren – som genom data från ett flertal källor kan göra en hyperlokal väder- och skadeprognos. Projektet pågår under tre månader hos en familj i Rönninge, utanför Stockholm.
Svenska husägare är inte rustade för extremväder19.11.2024 07:00:00 CET | Pressmeddelande
De flesta svenska husägare saknar beredskap för att skydda sitt hus mot oväder – trots att extremväder blir allt vanligare. Enbart tre av tio husägare har funderat på hur de kan skydda sitt hem om ett oväder är på väg. Det visar en ny Sifo-undersökning bland 1 000 svenska husägare som Verian har genomfört på uppdrag av If.
If delivers continued strong results in third quarter6.11.2024 08:53:11 CET | Pressmeddelande
QUARTERLY RESULT Today, If P&C Insurance presented continued solid financial results for the third quarter and first nine months of 2024. If’s Nordic scale continues to deliver advantages in balancing risk and reducing costs, and will increase further with the upcoming integration of Topdanmark.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum