Isabell Mixter från Sundsvall ny i Vänsterpartiets ledning

Isabell Mixter från Sundsvall valdes idag till ny ledamot i Vänsterpartiets yttersta ledning, det verkställande utskottet (VU).

– Jag är jätteglad och hedrad, säger Isabell Mixter. Vänsterpartiet växer och förändras och jag ser fram emot att vara en del i att fortsätta utveckla och vässa vår politik fram till valet 2026. Då ska vi vara redo att ingå i en rödgrön regering.

Isabell Mixter bor i Sundsvall med sin familj. Sedan 2022 är hon riksdagsledamot med ansvar för socialförsäkringsfrågor. Hon valdes in i partistyrelsen vid partikongressen tidigare i år. Isabell har dessförinnan varit regionpolitiker i Västernorrland och kommunpolitiker i Sundsvall.

– Det händer mycket spännande i min hemregion nu med nya industrisatsningar, samtidigt som vi dras med samma problem som många andra län i norr – bostadsbrist, nedskärningar i välfärden och dåliga kommunikationer. Det är frågor som måste ges en mer central roll i den nationella politiken. Det vill jag bidra till i min nya roll, säger Isabell Mixter.

Foto: Agnes Stuber

Vänsterpartiets presstjänst:

(Obs går ej att skicka sms)

Tel:070-620 00 64