Socialdemokraterna i Skåne

Inbjudan till pressträff idag kl 13: Malmöborna ska tycka till om Socialdemokraternas politik för framtiden

Media är välkommen till pressträff med Joakim Sandell, ordförande för Socialdemokraterna i Malmö, och Arian Ratkoceri, projektledare för Socialdemokraterna i Malmös visionsarbete, ”Framtidens Malmö”.

Under träffen kommer Socialdemokraterna i Malmö att presentera sitt arbete med att fånga in Malmöbornas synpunkter och idéer kring Malmös utveckling, där bland annat författare och sommarpratare bidrar till att få i gång samtal om framtidsbehoven i Malmö.

Tid: idag, måndag den 2 september, kl. 13:00.

Plats: Café Tellus, Ystadgatan 8.

Kontakt:
Arian Ratkoceri, ombudsman Socialdemokraterna i Malmö
Tel: 0768 – 707893.

Fakta:
Hösten 2023 lanserade Socialdemokraterna i Malmö sitt stora utvecklingsarbete vid namn ”Framtidens Malmö” med syftet att ta fram en ny framtidspolitik för Malmö. Våren 2024 tillsattes sex lokala arbetsgrupper med uppdraget att lämna förslag på framtidsreformer. Under hösten mobiliseras hela den lokala organisationen i aktiviteter som syftar till att samtala med Malmöbor om framtidens Malmö för att lyssna in, fånga synpunkter och idéer kring behoven i Malmö. Vi kallar det för gräsrotsundersökning.

Arian Ratkoceri, ombudsman, Socialdemokraterna i Malmö
Tel: 0768 – 707893.

För rättvisa livsvillkor. För ett samhälle där alla bidrar efter sin förmåga och alla får ta del av en generell och skattefinansierad välfärd efter behov.

Följ Socialdemokraterna i Skåne

Senaste pressmeddelandena från Socialdemokraterna i Skåne

Socialdemokraterna i Malmö tar fram ny politik för framtiden: Fokus på att fånga Malmöbornas synpunkter3.9.2024 12:10:33 CEST | Pressmeddelande

Hösten 2023 lanserade Socialdemokraterna i Malmö sitt stora utvecklingsarbete ”Framtidens Malmö” med syftet att ta fram en ny framtidspolitik för Malmö. Våren 2024 tillsattes sex lokala arbetsgrupper med uppdraget att lämna förslag på framtidsreformer. Nu mobiliseras hela Socialdemokraternas lokala organisation under partiets höstkampanj, i aktiviteter som syftar till att samtala med Malmöbor om framtidens Malmö. – En framtidspolitik för Malmö kräver att vi som parti har örat mot marken och samtalar med många Malmöbor, föreningar, näringslivet och andra. Därför engagerar vi hela vår lokala partiorganisation i aktiviteter såsom dörrknackningar, öppna möten och digitala kampanjer med fokus på att lyssna, fånga synpunkter och idéer kring behoven i Malmö. Därtill arrangeras öppna arrangemang med intressanta personer som kan ge värdefull input till arbetet, säger Joakim Sandell, ordförande för Socialdemokraterna i Malmö. Program för aktiviteter 4 september: ”Möt Katrin” på Lorensborg med To