Niklas Wallenberg blir ny vd för Fluid

Från och med 23 oktober kommer reklambyrån Fluid att ledas av Niklas Wallenberg. Han har lång erfarenhet från olika roller inom byråbranschen och kommer senast från ett uppdrag som marknads- och kommunikationschef för Telias globala verksamhet.

– Niklas Wallenberg har precis den erfarenhet och kompetens som vi söker. Hans uppdrag blir att vidareutveckla vår kreativa affär och ta Fluid till nästa nivå, säger Annie Lidesjö, COO på NTM.

Niklas Wallenberg har en bakgrund som journalist och har arbetat i tv-branschen hos MTV, i London och Stockholm, under flera år. De senaste tio åren har han arbetat i olika roller på byråer som Creo Media Group, Chimney och OTW. Nu ser han fram emot att leda Fluid.

– Det känns väldigt spännande med den breda och starka kompetensen inom strategi, kreativitet och produktion som finns hos Fluid. Det gör att man kan ta sig an många sorts uppdrag för kunder i de flesta branscher. Det finns en väldigt bra grund att bygga på och att få möjligheten att utveckla och ta Fluid till nästa nivå känns otroligt motiverande. Det är extra kul att Fluid är knuten till en större mediekoncern som NTM, som satsar rejält och har höga ambitioner med sina byråer, säger Niklas Wallenberg.

Under våren har Anna Simmingsköld varit tillförordnad vd för Fluid. Hon arbetar som affärsutvecklare och strateg inom NTM och kommer att fortsätta som styrelseledamot för bolaget. Fluids tidigare vd, Andreas Hult, arbetar sedan i våras som Head of creative på byrån.

– I min nya roll kan jag fokusera på Fluids kärna – den kreativa affären och spetsa vårt erbjudande till våra kunder, säger Andreas Hult.

Niklas Wallenberg tillträder vd-rollen den 25 oktober.

–Jag är superladdad inför det här uppdraget och ser först och främst fram emot att lära känna alla medarbetare på Fluid, våra uppdragsgivare och verksamheten i stort. Sedan ser jag fram emot att skapa riktigt bra, engagerande kommunikation som skapar stort värde för våra kunder, och utveckla och göra Fluid ännu mer framgångsrikt tillsammans med alla duktiga medarbetare, säger Niklas Wallenberg.