Nu lanseras nya varumärket Arla Cultura

Arla Cultura är ett nytt varumärke som gör det lätt för konsumenter att hitta produkter som innehåller olika goda bakterier, vitaminer och kalcium som bidrar till matsmältningsenzymernas normala funktion. Det nya varumärket samlar de populära klassikerna Kefir, Onaka och Dofilus där samtliga har fått ett nytt uppdaterat utseende men självklart behållit samma goda smak. Arla Cultura finns i butik från och med vecka 37.

Våra kostval kan ha stor påverkan på vårt mående i stort, inte minst vår maghälsa. Vårt immunförsvar och vår ämnesomsättning påverkas i hög grad av vår tarmflora, som i sin tur påverkas av vad vi äter. De senaste årens forskning visar att en mer artrik tarmflora, det vill säga att den innehåller flera olika sorters mikroorganismer, tycks vara bättre för hälsan.* När din mage får i sig de olika fibrer, vitaminer, mineraler och näringsämnen den behöver skapas goda förutsättningar för att hålla den i balans.

– Det bästa du kan göra för din mage är att ha en hälsosam livsstil och äta sunt och varierat. När Kefir, Onaka och Dofilus nu flyttar in under det nya varumärket Arla Cultura får de en ny design som kommer sticka ut på hyllan och göra valet lite enklare för konsumenten. Variera mellan alla tre produkterna för att ta del av olika smaker, goda bakterier och kalcium, säger Sandra Eriksson, ansvarig för Arla Cultura i Sverige.

Produkterna inom Arla Cultura

Arla Cultura Kefir fermenteras med kulturer karakteristiska för kefir och innehåller 13 olika levande mjölksyrabakterier och jäst. Den är laktosfri och gjord på 100 procent svensk mjölk från Arlagårdar.

Arla Cultura Onaka innehåller en unik kombination av tre bakteriekulturer: Bifidobacterium lactis BB-12®, Lactobacillus acidophilus LA-5® och Lactobacillus casei F-19®. Gjord på 100 procent svensk mjölk från Arlagårdar.

Arla Cultura Dofilus är en krämig yoghurt som är fermenterad med en unik kombination av bakteriekulturerna Bifidobacterium lactis BB-12®, Lactobacillus acidophilus LA-5® och Lactobacillus casei F-19®. Den är laktosfri och innehåller fibrer.

Samtliga produkter inom Arla Cultura är naturliga källor till kalcium som bidrar till matsmältningsenzymernas normala funktion. Det bästa du kan göra för en mage i balans är att äta sunt och varierat samt ha en hälsosam livsstil. Produkter inom Arla Cultura kan konsumeras som en del av en balanserad kost och en hälsosam livsstil.

*Livsmedelsverket