Nu lanseras nya varumärket Arla Cultura
Arla Cultura är ett nytt varumärke som gör det lätt för konsumenter att hitta produkter som innehåller olika goda bakterier, vitaminer och kalcium som bidrar till matsmältningsenzymernas normala funktion. Det nya varumärket samlar de populära klassikerna Kefir, Onaka och Dofilus där samtliga har fått ett nytt uppdaterat utseende men självklart behållit samma goda smak. Arla Cultura finns i butik från och med vecka 37.
Våra kostval kan ha stor påverkan på vårt mående i stort, inte minst vår maghälsa. Vårt immunförsvar och vår ämnesomsättning påverkas i hög grad av vår tarmflora, som i sin tur påverkas av vad vi äter. De senaste årens forskning visar att en mer artrik tarmflora, det vill säga att den innehåller flera olika sorters mikroorganismer, tycks vara bättre för hälsan.* När din mage får i sig de olika fibrer, vitaminer, mineraler och näringsämnen den behöver skapas goda förutsättningar för att hålla den i balans.
– Det bästa du kan göra för din mage är att ha en hälsosam livsstil och äta sunt och varierat. När Kefir, Onaka och Dofilus nu flyttar in under det nya varumärket Arla Cultura får de en ny design som kommer sticka ut på hyllan och göra valet lite enklare för konsumenten. Variera mellan alla tre produkterna för att ta del av olika smaker, goda bakterier och kalcium, säger Sandra Eriksson, ansvarig för Arla Cultura i Sverige.
Produkterna inom Arla Cultura
Arla Cultura Kefir fermenteras med kulturer karakteristiska för kefir och innehåller 13 olika levande mjölksyrabakterier och jäst. Den är laktosfri och gjord på 100 procent svensk mjölk från Arlagårdar.
Arla Cultura Onaka innehåller en unik kombination av tre bakteriekulturer: Bifidobacterium lactis BB-12®, Lactobacillus acidophilus LA-5® och Lactobacillus casei F-19®. Gjord på 100 procent svensk mjölk från Arlagårdar.
Arla Cultura Dofilus är en krämig yoghurt som är fermenterad med en unik kombination av bakteriekulturerna Bifidobacterium lactis BB-12®, Lactobacillus acidophilus LA-5® och Lactobacillus casei F-19®. Den är laktosfri och innehåller fibrer.
Samtliga produkter inom Arla Cultura är naturliga källor till kalcium som bidrar till matsmältningsenzymernas normala funktion. Det bästa du kan göra för en mage i balans är att äta sunt och varierat samt ha en hälsosam livsstil. Produkter inom Arla Cultura kan konsumeras som en del av en balanserad kost och en hälsosam livsstil.
Nyckelord
Kontakter
Arla Sveriges presstjänst
Tel:070-884 42 90Om oss
Arla – böndernas eget mejeri
Arla är ett internationellt mejeriföretag och en kooperativ förening som ägs av cirka 8 000 mjölkbönder i Sverige, Danmark, Tyskland, Storbritannien, Belgien, Luxemburg och Nederländerna. Arla Sverige är hem åt klassiska varumärken som Arla Ko, Bregott, KESO® och Pucko. Arla är världens största producent av ekologiska mejeriprodukter och en av de starkaste aktörerna i den internationella mejerivärlden med försäljning i 146 länder. Arlas elva mejerier i Sverige köper 100 procent förnybar el och alla egna tunga transporter är fossilfria.
Följ Arla
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Arla
Arla gratulerar Årets Kock 202418.10.2024 11:21:44 CEST | Pressmeddelande
Årets Kock 2024 är Michael Andersson. – Stort grattis från hela Arla, säger Arlas Sverigechef Cecilia Kocken.
Sveriges största gräsrotsturnering i e-sport intar Botkyrka10.10.2024 13:21:08 CEST | Pressmeddelande
Svenska E-sportförbundet i samarbete med Arla arrangerar Yalla! Cup Botkyrka tillsammans med Botkyrka kommun – ett event för alla kommunens gamers, e-sportare och den som bara vill prova på e-sport och ha kul.
Arla höjer mjölkpriset till bönderna – igen30.9.2024 13:00:00 CEST | Pressmeddelande
Mjölkpriset till Arlabönderna stiger för sjätte månaden i rad. Ersättningen höjs i morgon med cirka 27 öre per kilo både för konventionell och ekologisk mjölk.
Svinnsmart outlet räddar tusentals ton mat27.9.2024 09:19:22 CEST | Pressmeddelande
Sedan starten 2021 har Arla, tillsammans med butiker, restauranger och konsumenter, räddat cirka 4 500 ton mat från att bli svinn genom den digitala outleten Arla Deals. Det motsvarar ungefär lika mycket mejeriprodukter som 12 000 svenskar konsumerar på ett år.
Arla släpper rapport om mjölkens roll under årets beredskapsvecka23.9.2024 16:17:45 CEST | Pressmeddelande
Beredskapsveckan, som i år har temat ”Sätt i gång!”, ska sprida kunskap för att stärka samhällets motståndskraft. För att bidra till detta syfte presenterar Arla i dag en ny kunskapsrapport om mjölkens roll i det svenska livsmedelssystemet och vad det innebär för landets beredskap.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum